ممنوعیت استفاده از اسکوتر برقی در پیاده روهای سنگاپور

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، سنگاپور، ممنوعیت استفاده از اسکوتر برقی در پیاده روها را از 13 آبان اجرایی کرد، هرچند اجرای جدی آن از اول ژانویه 2020 آغاز خواهد شد و فرد خاطی به پرداخت جریمه یا زندانی محکوم می گردد.

ممنوعیت استفاده از اسکوتر برقی در پیاده روهای سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

سنگاپور به دنبال افزایش تعداد تصادفات ناشی از اسکوترهای برقی که حداقل منجر به مرگ یک نفر شده است، اعلام نمود که استفاده از این وسایل نقلیه برقی از 13 آبان در پیاده روهای سطح شهر ممنوع است.

لم پین مین (Lam Pin Min)، وزیر ارشد حمل ونقل و بهداشت سنگاپور در جلسه روز یکشنبه مجلس مطرح کرد که تا 10 دی، یک دوره مشاوره ای اجرا خواهد شد که شامل تذکر به راننده های اسکوتر می گردد؛ اما از اول ژانویه 2020، قوانین جدید با جدیت کامل به اجرا درمی آیند. او در ادامه شرح داد:

کسانی که از این تاریخ به بعد از اسکوتر برقی در پیاده روها استفاده نمایند، 1472 دلار جریمه یا تا سه ماه زندانی خواهند شد.

انتظار می رود که قوانین جدید شامل حال سایر دستگاهای نقلیه شخصی مثل هاوربردها و دوچرخه های برقی نیز گردد. این اقدام اندکی پس از آن آغاز شد که پیرزن 65 ساله ای در اواخر سپتامبر مشغول دوچرخه سواری بود که با یک اسکوتر برقی تصادف و فوت می نماید. طبق گزارش ها، او چندین روز پس از این سانحه به دلیل مصدومیت مغزی از جهان می رود.

وزیر ارشد حمل ونقل و بهداشت سنگاپور گفته است که درخواست ها برای ممنوعیت اسکوتر برقی در پیاده روها زمانی افزایش یافت که تعداد تصادفات جاده ای سیر صعودی گرفت و سوء استفاده از قوانین اسکوتر برقی ادامه پیدا کرد. به گفته وزیر، قوانین کنونی به افراد دارای معلولیت نپرداخته است، چراکه به عنوان مثال جایگاه چرخ دار نیز یک نوع وسیله نقلیه محسوب می گردد.

سنگاپور تنها کشوری نیست که استفاده از اسکوتر برقی در معابر را ممنوع می نماید. فرانسه نیز پس از آنکه هزاران راننده اسکوتر آغاز به ایجاد مشکل برای ساکنان محلی کردند، اقدام به ممنوع کردن آن در پیاده روها کرد؛ هرچند جریمه تخطی از این قانون به مراتب کمتر از سنگاپور و معادل 150 دلار است. لم پین مین می گوید:

سهولت استفاده از اسکوترهای برقی برای رفت وآمد و ارائه خدمات تحویل غذا باعث افزایش سریع تعداد آن ها در سطح شهر به حدود 100 هزار دستگاه شده است. ما کوشش نموده ایم که با ارائه برنامه سواری ایمن، معین محدودیت سرعت و گواهینامه برای راننده های اسکوتر، به اوضاع سروسامان بدهیم؛ اما این اقدامات برای کنترل تعداد تصادفات کافی نبود. ما همچنان با راننده های پرخطری که از دستگاه های غیرمجاز استفاده می نمایند و رانندگی خطرناکی دارند، برخورد خواهیم کرد.

وزیر ارشد حمل ونقل و بهداشت سنگاپور می گوید که به طور متوسط 37 راننده متخلف در طول ماه به خاطر نقض قوانین اسکوتر برقی گیر می افتند، همان عاملی که باعث افزایش تعداد تصادفات شده است. ممنوعیت استفاده از اسکوترهای برقی در پیاده روها، تصمیم دشواری بود، اما برای اینکه عابران پیاده هنگام عبور از معابر شهر دوباره احساس امنیت نمایند، گامی ضروری به حساب می آمد.

اگر برای سفر به سنگاپور برنامه ریزی می کنید، می توانید تور سنگاپور را در خبرنگاران جست وجو نموده و بهترین آفر تور را از میان آژانس های معتبر مسافرتی با پایین ترین قیمت خریداری کنید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 414

به "ممنوعیت استفاده از اسکوتر برقی در پیاده روهای سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت استفاده از اسکوتر برقی در پیاده روهای سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید