مصر: پرونده سد النهضه در صدر اولویت تمامی دستگاهها واقع شده است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، وزیر خارجه مصر با هشدار به فقر آبی این کشور، گفت که هم اکنون پرونده سد النهضه در صدر اولویت دولت مصر قرار گرفته است.

مصر: پرونده سد النهضه در صدر اولویت تمامی دستگاهها واقع شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سامح شکری وزیر خارجه مصر امروز (پنجشنبه) در سخنانی در مجلس عربی که با موضوع بررسی امنیت آبی در جهان عرب در قاهره برگزار شده بود، گفت که مصر از فقر آبی شدید رنج می برد.

به نوشته اسکای نیوز، او از دعوت دولت آمریکا برای تشکیل نشست چهارگانه با حضور مصر، سودان و اتیوپی در ششم نوامبر آینده استقبال و ابراز امیدواری کرد که این نشست منجر به توافق قانونی الزام آور که حقوق تمامی طرف ها به خصوص مصر را تأمین کند، شود.

وزیر خارجه مصر تأکید کرد که در حال حاضر پرونده سد النهضه، در صدر اولویت های تمامی ارگان های این کشور واقع شده است و یک مسأله موجودیتی برای مردم مصر محسوب می شود.

نشست سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در آمریکا در حالی برگزار می شود که پیش از این عبدالفتاح السیسی از رئیس جمهور آمریکا خواسته بود تا در مناقشه سد النهضه دست به میانجیگری بزند.

در همین حال سران مصر و اتیوپی در دوم آبان گذشته در روسیه با میانجیگری ولادیمیر پوتین، توافق کردند که کمیته فنی بار دیگر کار خود را از سر بگیرد.

بنابراین به نظر می رسد مناقشه بر سد سد النهضه به محلی برا رقابت میان مسکو و واشنگتن برای بسط نفوذ خود در قاره آفریقا تبدیل شده است.

ساخت این سد قرار است در سال آینده میلادی به انتها برسد و در سال 2022 آبگیری شود؛ پروژه ای که می تواند اقتصاد اتیوپی را متحول کند در عین حال شاکله اقتصادی و اجتماعی مصر را به انحطاط بکشاند. السیسی در سال 2017 در سفر به آدیس آبابا خطاب به مردم اتیوپی گفته بود که زندگی و حیات مصر به رود نیل وابسته است. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 436

به "مصر: پرونده سد النهضه در صدر اولویت تمامی دستگاهها واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر: پرونده سد النهضه در صدر اولویت تمامی دستگاهها واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید