مسابقات آزمایشگاهی و کدنویسی دانش آموزان کشور در قزوین شروع شد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران، در این رقابتها 550 نفر از دانش آموزان، سرپرستان، مدیران و کارشناسان پژوهش سراهای دانش آموزی از 32 استان کشور حضور دارند که 251 نفر آنها را دانش آموزان تشکیل می دهد.

مسابقات آزمایشگاهی و کدنویسی دانش آموزان کشور در قزوین شروع شد

این مسابقات در محل دانشگاه فرهنگیان قزوین در حال برگزاری است و مراسم اختتامیه فردا باحضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با معرفی نفرات برتر برگزار خواهد شد.

در این رویداد علمی در بخش حضوری تعداد 128 نفر، در رشته کد نویسی 98 نفر در مدت دو روز با هم رقابت می نمایند.

همچنین در کنار این رقابت ها، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش سراهای دانش آموزی نیز برپا شدهاست.

حمید حمدالله زاده معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین در حاشیه برگزاری این مسابقات به خبرنگاران گفت: اولین دوره مسابقات کد نویسی و هفدهیمن دوره مسابقات آزمایشگاهی مرحله کشوری با همکاری معاونت آموزش متوسطه و اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی وزارت آموزش و پرورش توسط اداره کل آموزش پرورش استان قزوین برگزار شده است.

حمد الله زاده توضیح داد: این مسابقات در مقطع متوسطه دوم از تاریخ چهارم تا ششم شهریور ماه در بخش آزمایشگاهی در دو بخش حضوری و غیر حضوری و مسابقات آزمایشگاهی دبیران نیز به صورت غیر حضوری برگزار می گردد.

وی یادآورشد: مسابقات کد نویسی هم به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می گردد و درکنار آن نمایشگاه دستاوردهای پژوهش سراهای دانش آموزی نیز در محوطه دانشگاه تربیت معلم برپا شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در کنار این رقابتها مراسم اهدای جوایز مسابقات زیست فن آور کشور و نیز اهدای جوایز اولین دوره مسابقات سلول های بنیادین و پزشکی بازساختین در قزوین پیش بینی شده است.

حمدالله زاده توضیح داد: مهمترین هدف از برگزاری این رویداد علمی، تقویت مهارت کار گروهیدر محیط های متنوع یادگیری، ایجاد زمینه طراحی و انجام پروژه های تحقیقی، پژوهشی و فنآوری و نیز تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش است.

وی بیان نمود: این مسابقات همه ساله به منظورآشنایی فردی و گروهی دانش آموزان با مسائل علمی روز دنیا در سطوح مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می گردد و دانش آموزان دراین رقابت سالم علمی توان خود را ارزیابی می نمایند.

حمدالله زاده اضافه کرد: در نشست کارشناسان و روسای قطب های کشوری گروه های آموزشی سراسر کشور قطب های خلاقیت، نجوم، ادبیات علوم انسانی، انرژیی های نو، هوا فضا، گیاهان دارویی در این نشست های تخصصی آخرین دستاوردهای علمی خود را مورد بحث و گفتگو قرار خواهند داد.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش استان قزوین توضیح داد: در نمایشگاه پژوهشسراهای دانش آموزی هم اختراعات، ابداعات و نوآوری های دانش آموزان در معرض دید علاقمندانقرار خواهد گرفت که از دانش آموزان درخواست می کنیم حتما از این نمایشگاه دیدن نمایند و با توانمندی همسالان خود آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 230

به "مسابقات آزمایشگاهی و کدنویسی دانش آموزان کشور در قزوین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات آزمایشگاهی و کدنویسی دانش آموزان کشور در قزوین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید