مخالفت قاطع مجلس عربی با مداخلات مجلس اروپا در بحران مراکش و اسپانیا

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مجلس عربی در نشست فوق العاده خود پیرامون مراکش با صدور قطعنامه ای تصمیم مجلس اروپا را در خصوص سیاست های مراکش درمورد مساله مهاجرت قاطعانه محکوم کرد.

مخالفت قاطع مجلس عربی با مداخلات مجلس اروپا در بحران مراکش و اسپانیا

به نقل از خبرگزاری صدی البلد، مجلس عربی در این قطعنامه، مصوبه مجلس اروپا را در مورد مراکش و نقدها و اتهامات بی اساس به این کشور را محکوم کرد.

این مجلس گفت، قطعنامه مجلس اروپا بیانگر اخاذی و سیاسی کاری مردود تلاش های مراکش و اسپانیا است. بحران میان دو کشور از طریق دیپلماسی و مذاکره دوجانبه قابل حل است.

مجلس عربی از اتحادیه بین المجالس، اتحادیه مجلسی دریای مدیترانه، مجمع مجلسی اتحادیه مدیترانه و کلیه مجلس های منطقه خواست این تصمیم را که با قوانین دیپلماسی مجلسی و متعارف بین المللی مغایرت دارد، رد و آن را محکوم کنند.

این مجلس از همتای اروپایی خود خواست از این اقدامات تحریک آمیز دست بکشد و مواضع عملی و مسوولانه ای را در جهت تقویت همکاری و هماهنگی مشترک میان کشورهای عربی و اروپایی اتخاذ کند.

مجلس عربی تاکید کرد، میزبانی مراکش از کنفرانس بین المللی که در جریان آن کنوانسیون جهانی مهاجرت ایمن و منظم در دسامبر 2018 تصویب شد، همچنین میزبانی مراکش از رصدخانه مهاجرت آفریقا در دسامبر2020 و تصویب دستور کار مهاجرت آفریقا از طریق اتحادیه آفریقا همگی با ابتکارعمل محمد ششم، پادشاه مراکش انجام شده و حقایقی است که تلاش های ملی، منطقه ای و بین المللی مراکش در زمینه نظارت بر مهاجرت را نشان می دهد و در عین حال خط بطلانی است بر ادعاهای باطل مندرج در قطعنامه مجلس اروپا.

همچنین در قطعنامه مجلس عربی بر عربیت دو شهر سئوتا و ملیله مراکش و جزایر اشغالی این کشور و لزوم بررسی این پرونده که از دوران استعمار مانده است، تاکید کرد.

مجلس عربی بر موضع ثابت و دائمی خود درمورد همبستگی با مراکش تاکید و رئیس این مجلس را به اتخاذ اقدامات مناسب برای حمایت و پشتیبانی از مراکش در پاسخ به قطعنامه مجلس اروپا مامور کرد.

پیش از این مجلس اروپا با صدور قطعنامه ای استفاده مراکش از پرونده بچه ها زیر سن قانونی در بحران مهاجرت شهر سئوتا را محکوم کرده بود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1579

به "مخالفت قاطع مجلس عربی با مداخلات مجلس اروپا در بحران مراکش و اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت قاطع مجلس عربی با مداخلات مجلس اروپا در بحران مراکش و اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید