مایکروسافت لپ تاپ خواستنی و توانمند سرفیس بوک 3 را رونمایی کرد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، زمانی که مایکروسافت تازه خط محصولات سرفیس را راه انداخته بود، تصور نمی کردم اینقدر پیروز گردد. انگیزه اولیه مایکروسافت برای راه اندازی خط سرفیس، یک سرخوردگی بود:

مایکروسافت لپ تاپ خواستنی و توانمند سرفیس بوک 3 را رونمایی کرد

سرخوردگی از اینکه شرکت اپل لپ تاپ هایی زیبا و کاملا سازگار با سیستم عاملش می سازد و آن وقت لپ تاپ سازهای عظیم از فراوری محصولاتی که بتوانند هماورد مک باشند، عاجزند.

زمان نسبتا قابل توجهی از آن موقع گذشته و الان لپ تاپ های ویندوزی خوش ساخت در بازار کم نیست. هرچند که متاسفانه لپ تاپ های به روز، دیگر برای بسیاری از ما ایرانی ها دست نیافتنی شده اند.

اما به امید روزهای بهتر و برای اینکه دست کم از اخبار لپ تاپ ها عقب نمانیم، اجازه بدهید ما اندکی در خصوص محصول جدید سرفیس بوک 3 صحبت کنیم:

مایکروسافت به تازگی محصولات جدیدش مانند سرفیس گو، هدفون های سرفیس، Earbud و داک سرفیس را رونمایی نموده. اما گل سرسبد محصولات تازه مایکروسافت، بی شک سرفیس بوک 3 است.

این لپ تاپ زیبا دو نسخه 13 و 15 اینچی دارد که تا حدی زیادی با مک بوک و محصولات های اند ریزر Razer و ایسوس Asus می تواند رقابت کند.

هم نسخه 13 و هم نسخه 15 اینچی سرفیس نسل سوم مجهز به پردازنده اینتل نسل دهم هستند. نسخه 13 اینچی پردازنده 4 هسته ای i5-1035G7 و نسخه 15 اینچی پردازنده 4 هسته ای i7-1065G7 را دارد. پردازنده گرافیکی آنها NVIDIA GeForce GTX 1650 Max-Q است. پردازنده های قدرتمند هستند ولی خوب خیلی های انتظار داشتند که از از پردازنده 6 یا حتی 8 هسته ای جدیدتر ایجاد گردد. گرچه لزوما هسته بیشتر، عملکرد یا پرفورمانس بالاتر را تضمین نمی کند.

میزان رم آنها از 8 گیگ آغاز می گردد و تا 32 گیگ قابل سفارش و ارتقا است.

مثل سابق صفحه نمایش سرفیس قابل جدا شدن و شما می توانید با لمس و قلم با آن تعامل کنید. میزان نگهداری شارژ آنها حدود 15.5 ساعت وعده داده شده که اگر به قسمت کیبورد متصل باشد تا 17.5 ساعت هم ممکن است برسد.

نمایشگر سرفیس جدید مثل قبل فناوری PixelSense را دارد و تراکم پیکسل آن 260 پیکسل در اینچ است و نسبت طول به عرض آن 3 به 2 است.

از نظر درگاه های ارتباطی، سرفیس یک کارتخوان SDXC دارد و مجهز به دو پورت USB نسل 3.1 و یک پورت USB-C است. البته خیلی ها دوست داشتند تعداد USB-C بیش از یکی باشد.

از نظر طراحی ما شاهد تغییر خاصی نیستیم.

اما مبحث مهم قیمت: قیمت مدل های پایه نسخه 13 و 15 اینچی سرفیس بوک 3 به ترتیب 1500 و 2300 دلار است. البته اگر کارهای تخصصی تری با آنها می کنید و مثلا رم بیشتری احتیاج دارید، چند صد دلاری باید به این مبالغ بیفزایید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 873

به "مایکروسافت لپ تاپ خواستنی و توانمند سرفیس بوک 3 را رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت لپ تاپ خواستنی و توانمند سرفیس بوک 3 را رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید