گوشی شگفت انگیر و آینده نگر سامسونگ

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، روز دوشنبه 9 اگوست (18 مرداد ماه) گزارشی از سوی افشا کنندگان مطرح دنیای فناوری منتشر شد که نشان می داد شرکت سامسونگ الکترونیکس پیروز به دریافت گواهی ثبت اختراعی شده است که مربوط به یک گوشی هوشمند مجهز به یک صفحه نمایش رول شدنی می باشد. این گوشی تازه علاوه بر این مجهز به دروبین زیر صفحه نمایش و پشتیبانی از قلم S Pen خواهد بود و به احتمال زیاد در سال 2022 عرضه خواهد شد.

گوشی شگفت انگیر و آینده نگر سامسونگ

به گزارش خبرنگاران، طبق برنامه از پیش معین شده، روز چهارشنبه 11 اگوست (20 مرداد ماه) رویداد عظیم Samsung Galaxy Unpacked 2021 برگزار خواهد شد که تازهترین محصولات سامسونگ را در معرض دید عموم قرار خواهد داد. ما می دانیم که در جریان این رویداد، دو گوشی تاشو Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 معرفی خواهند شد که به طور قابل توجهی نسبت به مدل های قبلی خود بهبود یافته اند. اما پیش از این هم شایعاتی مطرح بود که این غول فناوری میخواهد تا اولین گوشی هوشمند با صفحه رول شدنی خود را هم در سال 2021 معرفی کند. با این حال، به نظر می رسد این گوشی که Galaxy Z Slide یا Galaxy Z Roll نام دارد تا سال 2022 عرضه نگردد.

هفته گذشته، وبسایت فناوری LetsGoDigital گزارشی از یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش رول شدنی هواوی ارائه کرد که در آن صفحه نمایش انعطاف پذیر گوشی تا پشت آن امتداد می یابد. اکنون همین وبسایت به گزارشی تازهی دست یافته است که نشان می دهد کمپانی کره ای سامسونگ هم توانسته است گواهی ثبت اختراع مشابهی را برای یک گوشی هوشمند آینده خود دریافت کند. به گزارش خبرنگاران، نکته قابل توجه این است که ثبت اختراع سامسونگ در آلمان درخواست شده است. ما قبلاً چنین چیزی را ندیده بودیم. سامسونگ فناوری های تازه خود را که در مراحل اولیه توسعه قرار دارند، معمولاً در کشوره کره جنوبی ثبت می نماید و در ادامه با توسعه فناوری، گواهی اختراع در سازمان های USPTO و WIPO به ثبت می رسد. اما این بار، این اختراع در آلمان ثبت شده است تا این فناوری را در مراحل اولیه برای بازار اروپا تضمین کند.

حق ثبت اختراع تازه با اسم دستگاه الکترونیکی با صفحه نمایش رول شدنی به وسیله سامسونگ الکترونیکس در پایگاه Deutsches Patent-und Markeamt و در 29 آوریل 2021 درخواست شده است. اسناد 36 صفحه ای این ثبت اختراع در 29 ژوئیه 2021 منتشر شد و بعلاوه در پایگاه داده مالکیت معنوی دنیا WIPO گنجانده شده است. به گزارش خبرنگاران، براساس داده های این گواهی ما می دانیم که این یک گوشی مجهز به صفحه نمایش رول شونده است. در صورت جمع بودن صفحه نمایش، شما با یک گوشی در مقدار معمولی سر و کار دارید که در سمت چپ این صفحه نمایش خمیده شد و تا نیمی از صفحه پشت گوشی امتداد می یابد.

در صورت احتیاج به صفحه نمایش عظیمتر، می توانید گوشی را به راحتی به فرمت تبلت تبدیل کنید. از سمت راست، صفحه راست را می توان بیرون کشید، پس از آن می توانید سطح صفحه نمایش را تقریباً 40-50 درصد عظیم کنید. رابط کاربری گوشی هم به طور اتوماتیک و با توجه به نحوه استفاده از دستگاه تنظیم می گردد. برای درک بهتر فناوری ثبت شده، گرافیست مشهور، Technizo Concept، براساس اطلاعات این گواهی ثبت اختراع، تصاویر سه بعدی رندری را برای وبسایت فناوری LetsGoDigital طراحی نموده که دید خوبی از این گوشی تازه سامسونگ را برای ما ایجاد می نماید.

با نگاهی به این تصاویر سه بعدی، متوجه می شویم در جایی که دستگاه رول شده است، صفحه نمایش به وسیله محفظه پشتیبانی نمی گردد. ما این موضوع را در گوشی آینده رول شونده هواوی هم مشاهده نموده ایم. سامسونگ بعلاوه از غلتکی برای حفظ شکلی بین صفحه نمایش انعطاف پذیر و اجزای داخلی استفاده می نماید. با این حال، سامسونگ همانند هواوی از آهن ربا برای ایجاد صفحه بدون چین و چروک استفاده نمی نماید. در عوض، سامسونگ تصمیم گرفته از چندین فیلم حامل انعطاف پذیر را در اطراف غلتک استفاده کند. این ها برای جلوگیری از اصطکاک و ایجاد فاصله بین صفحه و غلتک، در هنگام رول شدن صفحه نمایش، تعبیه شده اند.

فرایند جمع شدن و راه اندازی صفحه نمایش رول شوند به صورت اتوماتیک است و به وسیله کاربر با فشار دادن یک دکمه فعال می گردد. این قابلیت را می توان به وسیله یک دکمه جداگانه در دسترس قرار داد، اما می توان آن را در دکمه پاور که در بالای دستگاه قرار گرفته است هم گنجانید. حسگر اثر انگشت هم در زیر صفحه نمایش یکپارچه خواهد شد. به گزارش خبرنگاران، در صورت تمایل، دستگاه می تواند به پشتیبانی از S Pen مجهز گردد. این کاملا منطقی به نظر می رسد، زیرا Galaxy Z Fold 3 5G که در اواخر این هفته معرفی می گردد هم با قلم سامسونگ سازگار خواهد بود. نسخه ویژه S Pen Fold برای این منظور پیشرفته است و S Pen Pro احتمالاً با Fold تازه که بلوتوث هم دارد سازگار خواهد بود.

بعلاوه قابل توجه است که سامسونگ در خصوص ادغام دوربین زیر نمایشگر با این مدل هم برنامه هایی دارد. گوشی Galaxy Z Fold 3 اولین تلفن هوشمند تاشو این برند خواهد بود که دوربین سلفی را در زیر صفحه نمایش انعطاف پذیر اجرا می نماید. این امر در خصوص گوشی هوشمند با صفحه نمایش رول شونده تازه هم صدق می نماید، زیرا از آنجا که دستگاه دارای صفحه نمایش در پشت است، امکان عکاسی سلفی با دوربین اصلی هم وجود دارد.

در خصوص دوربین عقب، تصاویر اصلی ثبت شده یک دوربین دوگانه با طراحی عمودی را نشان می دهند. با این حال، اسناد در خصوص ادغام چندین دوربین، به اسم مثال یک دوربین زاویه باز، یک دوربین تله فوتو و یک دوربین برای گرفتن نمای نزدیک، هم اطلاعاتی را ارائه می دهند به طوری که Technizo Concept یک سیستم دوربین مشابه Galaxy Z Fold 3 را برای رندر های سه بعدی انتخاب نموده است. این تلفن تاشو به یک دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده، یک دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه دید فوق عریض و یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد.

منبع: LetsGoDigital

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1617

به "گوشی شگفت انگیر و آینده نگر سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی شگفت انگیر و آینده نگر سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید