قیمت جوجه یکروزه در بازار همچنان بالاتر از نرخ مصوب

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: هم اکنون هر قطعه جوجه یکروزه با قیمت 8 هزار و 500 تومان عرضه می گردد در حالی که نرخ مصوب آن 6 هزار تومان است.

قیمت جوجه یکروزه در بازار همچنان بالاتر از نرخ مصوب

حبیب اسدالله نژاد مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: قیمت کنونی جوجه یکروزه همچنان بالاتر از نرخ مصوب است و فراورینمایندگان جوجه یکروزه ادعا دارند که قیمت تمام شده جوجه از نرخ مصوب که مبنای مولفه های فراوری قرار گرفته، بالاتر است.

وی گفت: با توجه به عرضه جوجه بالاتر از نرخ مصوب، قیمت تمام شده بالاتر از آنچه که کارگروه تنظیم بازار مصوب نموده تمام می گردد که با این وجود تمامی سیاست گذاری ها که به وسیله سامانه سماصط انجام دادیم، قیمت جوجه همچنان بالای 8 هزار و 500 تومان است.

به گفته وی، اتحادیه سراسری مرغداران آمادگی دارد که جوجه های فراوریی با نرخ مصوب عرضه کند، اما واسطه گری و عدم همکاری واحدهای مرغ مادر موجب شده این اتفاق نیفتد، هر چند واحدهای مرغ مادر ادعا دارند که قیمت 6 هزار تومانی منطقی نیست که انتظار می رود دستگاه های مسئول نسبت به آنالیز و آنالیز قیمت ها اقدام نمایند تا فراورینماینده تکلیف خود را بداند.

این مقام مسئول با تاکید بر این مسئله که تخلفات صنفی ارتباطی به فراوری ندارد، گفت: هم اکنون فراوری مرغ به مقدار احتیاج کشور تامین می گردد که با این وجود تمامی مرغ هایی که بالاتر از نرخ 31 هزار تومان عرضه می نمایند، با قیمت مصوب خریداری می گردد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به افزایش حجم جوجه ریزی آبان، گرانی مرغ منتفی است و برآورد می گردد که قیمت از دهه سوم آذرماه کاهش یابد. اما قیمت نباید از نرخ مصوب کمتر نباشد چرا که در این صورت ، واحدهای مرغداری متحمل زیان می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1775

به "قیمت جوجه یکروزه در بازار همچنان بالاتر از نرخ مصوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت جوجه یکروزه در بازار همچنان بالاتر از نرخ مصوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید