تور استرالیا: چین: استرالیا به تفکر جنگ سرد پایان دهد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، وزارت خارجه چین از استرالیا خواست تا همچون آمریکا در پی متحد ساختن کشورهای دیگر علیه پکن نباشد و در امور داخلی چین مداخله نکند.

تور استرالیا: چین: استرالیا به تفکر جنگ سرد پایان دهد

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، سخنگوی وزارت خارجه چین، وانگ ون بین، طی یک نشست خبری در روز سه شنبه 7 سپتامبر (16 شهریور) در واکنش به سخنان اخیر وزیر دارایی استرالیا مبنی بر افزایش قدرت چین و تهدید از سوی این کشور بیان کرد: استرالیا مسئول مسائل کنونی در روابطش با چین است و در حال حاضر مهمترین کار، داشتن نگرش درست در مقابله با این مسائل و اتخاذ اقدامات لازم جهت تقویت اعتماد متقابل و بعلاوه همکاری بین دو کشور است و نه برعکس آن.

سخنگوی وزارت خارجه چین بعلاوه اضافه کرد: چین همیشه با اتخاذ رویکرد درهای باز و توجه به جامعیت و منافع مشترک، به ایجاد یک اقتصاد باز دنیای پرداخته و فرصتهای توسعه را با کشورهای مختلف در دنیا به اشتراک گذاشته است و استرالیا هم از آن بسیار سود برده است. از این رو چین هیچ گونه اقدام زیان آوری در قبال حاکمیت استرالیا انجام نداده و رویکرد تهدید مالی از سوی چین هیچ وقت متعلق به چین نبوده است. بلکه، این استرالیا است که از یک سو با مغایرت با اصول بازار و حتی اتخاذ تدابیر قلدرمآبانه از تبادلات و همکاری های عادی بین دو کشور ممانعت نموده و از سوی دیگر خود را طرف آسیب دیده نشان داده و با متحد ساختن دیگر طرف ها به چین فشار وارد نموده است و با نقض قوانین بین المللی و اصول مناسبات بین المللی به شکل گستاخانه ای در امور داخلی چین دخالت نموده و منافع اصلی چین را خدشه دار نموده است.

این مقام چینی از استرالیا خواست ضمن دوری کردن از طرز فکر جنگ سردی و تعصب ایدئولوژیک، بر اساس احترام متقابل و برابری در روابط با چین برخورد کند و به جوسازی درباره موضوع تهدید چین برای پیش برد اهداف خودخوهانه سیاسی خود انتها دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1643

به "تور استرالیا: چین: استرالیا به تفکر جنگ سرد پایان دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: چین: استرالیا به تفکر جنگ سرد پایان دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید