علی دایی و اورتون، رویایی مثل گل به آث&zwnjمیلان!

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، علی دایی شناسنامه فوتبال ایران است حتی اگر از خشمگین شدن او خوشمان نیاید، حتی اگر از اعتراض‌هایش به زمین، داور، فدراسیون، کیفیت توپ و ... کلافه شده باشیم، او مهمترین بازیکن تاریخ فوتبال ماست.

علی دایی و اورتون، رویایی مثل گل به آث&zwnjمیلان!

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

خبرنگاران؛ احسان محمدی- مهرماه 1378 وقتی هرتابرلین آلمان برای بازی مقابل آث میلان به استادیوم سن‌سیرو رفت ما نیمه شب میخ شده بودیم پای تلویزیون که شاید خدا بغلمان کند و علی دایی بدرخشد. میلان تیم خوبی داشت. آبیاتی، کاستاکورتا، پائولو مالدینی، آیالا، گاتوسو، آلبرتینی، لدوناردو، بیرهوف، شوچنکو و ... این ور اما جز گابور کرالی با آن شلوار گشادش توی دروازه خبری از ستاره‌ها نبود. توماس هلمر 34 سالش بود، سباستین دایسلر فقط 19 سال داشت و مایکل پریتز و داریوش ووژ هم داشتند سال‌های آخر فوتبالشان را می‌گذراندند. برای ما مهمترین ستاره پسر 30 ساله اردبیل بود که پیراهن شماره 9 را می‌پوشید.

میلان بازی را در اختیار داشت اما دقیقه 69 وقتی دایی استارت زد، آندرس گولی‌مین پیِترو که جای توماس هلوگ دانمارکی به ترکیب اضافه شده بود هرکاری کرد حریفش نشد، خودش را روی شانه‌های او آویزان کرد اما شلیک پای چپ علی دایی تور میلان را لرزاند. باورکردنی نبود. این گل هنوز مهمترین گلی بود که یک بازیکن ایرانی تا آن تاریخ در اروپا به ثمر رسانده بود.

علی دایی شناسنامه فوتبال ایران است حتی اگر از خشمگین شدن او خوشمان نیاید، حتی اگر از اعتراض‌هایش به زمین، داور، فدراسیون، کیفیت توپ و ... کلافه شده باشیم، او مهمترین بازیکن تاریخ فوتبال ماست که مدتها بالاتر از تمام بازیکنان جهان به عنوان گلزن‌ترین بازیکن ملی‌پوش شناخته می‌گردد. رکوردی که احتمالاً رونالدو آن را می‌شکند اما همین هم لذت‌بخش است.

دیشب کیکر نوشت که اورتون برای به خدمت دریافت علی دایی علاقمندی نشان داده است. دایی و اورتون؟ اگر عید بود یا آوریل احتمالاً آن را دروغ تصور می‌کردیم اما کیکر معتبر است و از این شوخی‌ها نمی‌کند. مالک اورتون اردوان فرهاد مشیری است. یک مولتی میلیاردر ایرانی که در بریتانیا و روسیه در حوزه فولاد و انرژی فعالیت می‌کند. شاید همین نقطه اتصال است.

وقتی از اورتون حرف می‌زنیم از تیمی که قدمتی 142 ساله دارد و حالا کارلو آنجلوتی سرمربی‌اش است حرف می‌زنیم. تیمی که در تاریخ خود ستارگانی مثل وین رونی، دانکن فرگوسن، گری لینه‌کر، دیکسی دین، گراهام شارپ، تیم هاوارد، فیل نویل، روملو لوکاکو، مایکا آرتتا، مروانه فلینی و ... لباس آن را پوشیده‌اند و در حال حاضر خامس رودریگز کلمبیایی را در اختیار دارد.

آنها که آبی‌ها و تافی‌ها (آب‌نبات) شهرت دارند، فصل گذشته در لیگ 20 تیمی انگلستان در رتبه دوازدهم ایستادند اما با 9 عنوان قهرمانی لیگ انگلستان، 5 قهرمانی جام حذفی فوتبال انگلستان و یک قهرمانی جام برندگان جام اروپا تیمی پرافتخار به حساب می‌آیند.

بعضی احتمال داده‌اند دایی به عنوان عضوی از تیم مدیریتی باشگاه در رده‌های میانی به خدمت گرفته می‌گردد چون تصور نشستن او روی نیمکت کنار کارلو آنجلوتی با توجه به مقررات سفت و سخت لیگ برتر جزیره بسیار بعید است و اصولاً دایی در عرصه بین‌المللی تجربه مربیگری چندانی ندارد که این توقع از او برود. با این همه و تحت هر عنوان باید از مطرح شدن یک ایرانی آن هم به خوشنامی در جهانی فوتبال مسرور باشیم.

کشورهای حوزه خلیج‌فارس در حوزه مدیریت فوتبال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و الان در منچسترسیتی، پاریسن‌ژرمن و حتی آرسنال نفوذ دارند و اشتهای زیادی برای در اختیار دریافت تیم‌هایی در لالیگا را از خود نشان داده‌اند و ما با این همه قدمت حسرت فتح چند کُرسی موثر در AFC را داریم تا از حقوق‌مان دفاع نمایند و این همه در شبکه‌های اجتماعی ناله نکنیم.

حتی اگر این اتفاق رخ ندهد و دایی به اورتون نرود همین موج خبری را نباید رها کرد. همه نتایج فوتبال درون زمین رخ نمی‌دهد، ما به مدیرانی احتیاج داریم که زبان بین‌الملل بلد باشند و یاری نمایند ما به سطح اول فوتبال جهان روزنی پیدا کنیم و چه مبارک اتفاقی است اگر این جاده با حضور علی دایی صاف گردد که در 51 سالگی و با مدرک از صنعتی‌شریف گزینه مقبولی در آسیا است حتی اگر بعضی در ایران به گویش او بند نمایند و ساده‌لوحانه و با حسادت تمام موفقیت‌هایش را شانسی! بخوانند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1175

به "علی دایی و اورتون، رویایی مثل گل به آث&zwnjمیلان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی دایی و اورتون، رویایی مثل گل به آث&zwnjمیلان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید