از لیپی تا کی روش؛ 7 سرمربی برجسته جام ملت های آسیا

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، سرمربیان بزرگ و پر افتخاری در جام ملت های آسیا 2019 حضور دارند.

از لیپی تا کی روش؛ 7 سرمربی برجسته جام ملت های آسیا

به گزارش خبرنگاران، در حالی که امروز (چهارشنبه) دور اول گروه جام ملت های آسیا 2019 به انتها می رسد، سایت آس در یک گزارش به هفت سرمربی برجسته این جام پرداخت که نام کارلوس کی روش نیز در این میان دیده می گردد.

اسون گوران اریکسون؛ راهنمایی فیلیپین را در آگوست 2018 بر عهده گرفت

او یکی از سرمربیان به نام دهه نخست قرن 21 بود. او پنج سال راهنمایی تیم ملی فوتبال انگلیس را بر عهده گرفت و همچنین سرمربی بنفیکا و منچسترسیتی نیز بود. سرمربی سوئدی، آگوست گذشته به فیلیپین رفت تا راهنمایی این تیم را برای جام ملت های آسیا بر عهده بگیرد.

کارلوس کی روش؛ هفت سال پیروز در ایران

سرمربی که راهنمایی رئال مادرید را در فصل 04 2003 بر عهده داشت، هفت سال است که مربی تیم ملی فوتبال ایران است. او توانست برای نخستین بار دو دوره پیاپی تیم ملی را راهی جام دنیای کند. در جام دنیای روسیه، ایران در گروهی که اسپانیا و پرتغال نیز حضور داشتند، نزدیک به صعود به مرحله یک هشتم نهایی بود.

پائولو بنتو؛ با کره جنوبی هنوز نباخته است

سرمربی پرتغالی پس از یک دوره کوتاه مدت در تیم دانگ دای چین در آگوست 2018 با تیم ملی کره جنوبی قرارداد امضا کرد. او پس از این تاریخ در هشت بازی راهنمایی تیم ملی کره را بر عهده داشت و توانست چهار پیروزی و چهار تساوی به دست آورد. بیشترین پیروزیت بنتو در تیم اسپورتینگ رخ داد.

مارچلو لیپی؛ قهرمان دنیا، سرمربی چین

او بدون شک پر افتخارترین و برجسته ترین سرمربی حال حاضر جام ملت های آسیا 2019 است. از قهرمانی های برجسته سرمربی ایتالیایی می توان به فتح لیگ قهرمانان اروپا با یوونتوس در سال 1996 و جام دنیای 2006 به همراه تیم ملی ایتالیا اشاره نمود. لیپی پس از آخرین دوران حضورش در تیم ملی (بین سال های 2008 و 2010) به چین رفت تا راهنمایی گوانجو اورگرانده را بر عهده بگیرد. در این تیم توانست سه قهرمانی در لیگ به دست بیاورد و در سال 2013 با این تیم فاتح لیگ قهرمانان آسیا گردد. پس از این پیروزیت راهنمایی تیم ملی چین را بر عهده گرفت که نتوانست به جام دنیای 2018 روسیه صعود کند.

هکتور کوپر؛ پس از جام دنیای به ازبکستان رفت

سرمربی آرژانتینی در نزد طرفداران اسپانیایی شناس است. او راهنمایی مایورکا، والنسیا، راسینگ سانتاندر و رئال بتیس را بر عهده داشت. همچنین سرمربی تیم های بزرگی همچون اینتر بود. کوپر در سال 2015 راهنمایی تیم ملی مصر را بر عهده گرفت و توانست این تیم را راهی جام دنیای 2018 کند. سرمربی آرژانتینی پس از جام دنیای با تیم ملی ازبکستان قرارداد امضا کرد.

آنتونیو پیتسی؛ راهنمایی تیم ملی عربستان را پس از پیروزیت تیم ملی شیلی بر عهده گرفت

سرمربی آرژانتینی در اواخر سال 2017 به عربستان آمد تا راهنمایی این تیم را برعهده بگیرد. این اتفاق پس از قهرمانی اش با تیم ملی شیلی در کوپا آمه ریکا رخ داد. پیتسی که در آرژانتین متولد شده است، به عنوان بازیکن برای تیم ملی اسپانیا به میدان رفت. او در این کشور راهنمایی والنسیا را بر عهده داشت.

آلبرتو زاکرونی؛ راهنمایی امارات میزبان را بر عهده دارد

او یکی از برجسته ترین سرمربیان فوتبال ایتالیا است. زاکرونی راهنمایی تیم هایی همچون یوونتوس، میلان، اینتر و لاتزیو را بر عهده داشت. این نخستین تجربه سرمربی ایتالیایی در جام ملت های آسیا نیست. او در سال 2011 راهنمایی ژاپن را بر عهده داشت و با این تیم عنوان قهرمانی را به دست آورد. سرمربی ایتالیایی در سال 2017 با تیم ملی امارات قرارداد امضا کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 277

به "از لیپی تا کی روش؛ 7 سرمربی برجسته جام ملت های آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از لیپی تا کی روش؛ 7 سرمربی برجسته جام ملت های آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید