عسل گیلان به شهرت می رسد؟

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رییس اتحادیه زنبورداران گیلان گفت: برای نخستین بار صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور با استفاده از یک برند مطرح کشوری، بنا دارد عسل های هر استان از جمله گیلان را به نام این برند و شناسه همان استان بسته بندی و توزیع کند که به نظر می رسد مشکل نبود برند تا حدودی حل شود و عسل گیلان شناخته شده تر شود.

عسل گیلان به شهرت می رسد؟

به گزارش خبرنگاران، فریدون قلی زاده گفت: بیشتر زنبورداران دانش کافی در خصوص مدیریت کندو را دارند، مشکل اصلی کمبود و گرانی نهاده های زنبورداری برای اعمال مدیریت کندوست.

وی اضافه نمود: امسال قیمت ورقه های موم که باید در کندو جا گذاری شود سه برابر قیمت پارسال و از طرفی چوب مورد نیاز برای ساخت کندوها که باید از گونه های جنگلی راش و توسکا تهیه شود کم است.

قلی زاده با گلایه از برخی از سخت گیری ها گفت: در برخی موارد حتی اجازه استفاده از درختان خشکیده جنگلی را هم به زنبورداران نمی دهند و در کارگاه های کندوسازی هم در مواقعی سخت گیری های زیادی اعمال می کنند.

رییس اتحادیه زنبورداران گیلان مشکل بیمه را یکی از دغدغه های مهم زنبورداران اعلام و اظهار کرد: قرار بود از محل هدفمندی یارانه ها اعتبارات بیمه زنبوردارن تامین شود اما این کار فقط در دو سال اول و تنها برای 630 نفر از 4000 زنبوردار انجام شد و بقیه بلاتکلیفند.

قلی زاده با تاکید بر اینکه این مشکل همه زنبورداران کشور است، گفت: بارها این موضوع را با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه زنبورداران کشور و کنندگان مجلس در میان گذاشته ایم اما ظاهرا کمبود اعتبارات مانع اصلی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 142

به "عسل گیلان به شهرت می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عسل گیلان به شهرت می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید