طرز تهیه چیزکیک تک نفره آفتابگردان (مینی چیز کیک) همراه با عکس های مجذوب کننده

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، چیز کیک یکی از خوشمزه ترین دسرهای جهان است که هواداران بسیار زیادی دارد. مینی چیز کیک یا چیز کیک تک نفره نوعی چیز کیک کاپ کیکی است که در قالب مافین و داخل کپسول کاغذی یا بدون آن تهیه می گردد و در ابعاد تک نفره آماده سرو می گردد. این چیز کیک را میتوان در انواع طعم های مختلف و به هر دو صورت یخچالی و با فر تهیه کرد. چیزکیک تک نفره به علت سرو آسان و ظاهر زیبا برای مهمانی ها و تولدها و دورهمی ها گزینه بسیار مناسبی است و میتواند یک دسر عالی برای جشن ها باشد.

طرز تهیه چیزکیک تک نفره آفتابگردان (مینی چیز کیک) همراه با عکس های مجذوب کننده

پس اگر هوادار چیزکیک هستید لازم نیست برای مهمانی ها نگران ایجاد برش های یک میزان و تمیز و مرتب باشید. برای طرز تهیه چیزکیک تکنفره در خبرنگاران بلاگ با ما همراه شوید.

مواد لازم چیز کیک تک نفره آفتاب گردان (مینی چیزکیک):
بیسکوئیت پتی بور1 بسته
کره50 گرم
پنیر ماسکارپونهنصف بسته
خامه صبحانه100 گرم (نصف پاکت)
پودر ژلاتین2 قاشق غذاخوری
آب سرد برای پودر ژلاتینیک چهارم پیمانه
پودر قند3 قاشق غذاخوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
ژله با طعم دلخواه (به رنگ نارنجی یا زرد)نصف بسته
آب جوش برای حل کردن ژلهسه چهارم پیمانه
بیسکوئیت شکلاتی مغزدارنصف بسته

1- برای تهیه چیزکیک اول باید کراست یا پایه چیزکیک رو آماده کنیم برای این کار بیسکوئیت ها رو با دست کمی خرد میکنیم و بعد داخل دستگاه غذاساز یا آسیاب میریزیم و پودر می کنیم.

اگه به دستگاه دسترسی ندارین میتونید بیسکوئیت ها رو داخل کیسه زیپ کیپ بریزید و در کیسه رو ببندین و با وردنه روی اونها ضربه بزنید تا کاملا پودر بشن.

کره رو روی حرارت بن ماری یا داخل ماکروفر ذوب کنید و به بیسکوئیت ها اضافه کنید.

2- و کاملا مخلوط کنید تا یکدست بشن و مواد حالت شن مانند پیدا کنن.

داخل قالب مافین کپسول کاغذی قرار بدین و به میزان مساوی داخل هر کپسول از بیسکوئیت های پودر شده بریزین (اگه قالب مافین ندارین کپسول ها رو داخل پیاله های کوچک قرار بدین)

3- با کف یک لیوان یا گوشت کوب پودر بیسکوئیت رو داخل کپسول ها کاملا فشرده و صاف کنید و بعد قالب مافین رو به مدت نیم ساعت داخل یخچال بذارین (اگه عجله دارین قالب رو به مدت یک ربع داخل فریزر قرار بدین).

4- برای تهیه مواد پنیری، پودر ژلاتین رو روی آب سرد بپاشین و مخلوط کنید و بعد روی حرارت غیر مستقیم بخار آب به روش بن ماری کاملا حل کنید تا شفاف بشه و بعد اون رو کنار بذارین تا از حرارت بیفته و خنک بشه.

5- پنیر ماسکارپونه و پودر قند الک شده رو داخل ظرفی بریزین و با همزن برقی بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست بشن.

6- بعد خامه صبحانه رو به مواد اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا یکدست بشه.

7- و بعد وانیل رو به مواد اضافه و مخلوط کنید و در آخر ژلاتین بن ماری شده و از حرارت افتاده رو اضافه کنید.

8- و با همزن برقی برنید تا مواد کاملا مخلوط بشن و بعد مواد پنیری رو داخل قیف یکبار مصرف بریزین و سر قیف رو به صورت درشت قیچی کنید و داخل قالب و روی لایه بیسکوئیتی به یاری قیف از مایه پنیری بریزین (اگه قیف ندارین میتونید با قاشق مواد رو داخل کپسول بریزین یا از یک کیسه فریزر بهره ببرید)

9- با یک قاشق روی مواد رو تا حد امکان صاف کنید.

بیسکوئیت های شکلاتی کرم دار رو از هم جدا کنید و با یک چاقو کرم میانی رو بردارین و هر کدوم از بیسکوئیت ها رو روی قسمت مرکزی مواد پنیری قرار بدین و با دست کمی فشار بدین تا به مواد پنیری بچسبه و بعد قالب رو داخل یخچال قرار بدین تا قسمت پنیری ببنده و خودش رو بگیره.

10- نصف بسته ژله با طعم دلخواه رو با سه چهارم پیمانه آب جوش حل کنید و بعد ظرف ژله رو روی حرارت بن ماری قرار بدین تا ذرات ژلاتین داخل ژله کاملا حل بشه و ژله کاملا شفاف بشه بعد اون رو کنار بذارین و اجازه بدین کاملا خنک بشه.

وقتی لایه پنیری خودش رو گرفت با یک قاشق یا ملاقه کوچک از ژله خنک شده روی لایه پنیری بریزین تا هر کپسول کاملا پر بشه و بعد قالب رو داخل یخچال بذارین تا ژله ها خودشون رو بگیرن.

و موقع سرو کپسول ها رو به آرومی از چیز کیک جدا کنید و در صورت دلخواه روی چیز کیک رو با ترافل یا … تزئین کنید.

نکات مینی چیز کیک آفتابگردان:

  • در صورت دلخواه میتونید از نصف قاشق چای خوری پوست پرتقال رنده شده داخل قسمت پنیری بهره ببرید که عطر خوبی به دسر بده.
  • از بیسکوئیت پتی بور شکلاتی یا بیسکوئیت دایجستیو (ساقه طلایی) هم میتونید برای کراست چیزکیک بهره ببرید.
  • اگه کپسول کاغذی ندارین میتونین چیزکیک رو بدون کپسول داخل قالب آماده کنین اما داخل قالب رو کاملا با سلفون بپوشونید، طوری که کف قالب و دیواره ها رو پوشش بده و کمی به بیرون قالب هم برگرده و بعد از آماده شدن به یاری سلفون چیزکیک رو از قالب خارج کنید و کناره های سلفون رو از چیزکیک جدا کنید.
  • برای دورهمی و مهمانی ها بهتره چیزکیک رو از شب قبل آماده کنید چون مراحل آماده سازی زمان بر هست و همینطور وقتی چیز کیک یک شب داخل یخچال میمونه مزه های مختلف با هم مچ میشن و دسر خوشمزه تر میشه و لایه بیسکوئیتی دسر رطوبت لایه پنیری رو کمی جذب میکنه و حالت تردیش کمتر میشه.
  • این مواد با این سایز قالب حدود 8 عدد مینی چیزکیک به ما میده.
  • به جای ژله میتونید از سس شکلات یا سس نسکافه روی مینی چیزکیک ها بهره ببرید.
  • به جای استفاده از بیسکوئیت کرم دار شکلاتی میتونید از انواع میوه های دلخواه داخل ژله بهره ببرید.
  • بعد از پودر کردن بیسکوئیت ها چه با دستگاه و چه داخل زیپ کیپ دقت کنید هیچ تکه درشتی داخل مواد جا نمونده باشه و بیسکوئیت ها کاملا پودر شده باشن برای اطمینان میتونین یک دور پودر بیسکوئیت رو الک کنید.
  • اگه از خامه شیرین شده به جای خامه صبحانه استفاده میکنید دسرتون شیرین تر میشه برای این کار خامه رو با همزن بزنید تا فرم بگیره و بعد به میزان لازم جدا کنید و مورد استفاده قرار بدین.

امیدوارم از این مینی چیزکیک خوشتان آمده باشد. برای مشاهده انواع دسرها به مجله خبرنگاران بلاگ سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1767

به "طرز تهیه چیزکیک تک نفره آفتابگردان (مینی چیز کیک) همراه با عکس های مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیزکیک تک نفره آفتابگردان (مینی چیز کیک) همراه با عکس های مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید