طراحی ویلای مدرن

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، در دنیای مدرن امروز داشتن یک ویلای شیک و زیبا آرزوی تمام افراد است. اما به نظر شما چه چیزی طراحی یک ویلای مدرن را بسیار خاص و متفاوت از سایر ویلاها می نماید؟ همانطور که می دانید موقعیت مکانی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در این امر نقش بسزایی دارد. مسلماً ویلاهایی که در بر روی صخره و بالای اقیانوس قرار دارند فرصت خوبی برای ساکنین فراهم می نمایند تا منظره بیرون را تماشا کرده و از صدای لذت بخش برخورد آب به صخره ها لذت ببرند. طبیعت همواره تاثیر شگرفی بر طراحی ویلاهای مدرن می گذارد.

طراحی ویلای مدرن

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

فاکتور تاثیرگذار دیگری که بر زیبایی و جذابیت یک ویلای مدرن اثرگذار است سایز آن است. بعضی افراد معتقدند که خانه باید بزرگ و گران باشد تا زیبا و خیره نماینده به نظر بیاید. اما این باور غلط است زیرا خانه های مدرن امروزی با وجود متراژ پایین خود، جلوه ای شیک و دوست داشتنی دارند. در حال حاضر در طراحی ویلای مدرن از سبک مینیمالیسم پیروی می گردد زیرا این سبک تنها بر المان های ضروری تاکید می نماید و در فضایی کوچک دکوراسیونی کاربردی و زیبا به نمایش می گذارد. معماران باتجربه و کارآموزان آن ها ایده های خلاقانه بیشماری در ذهن دارند که به راحتی می توانند جامه عمل بر آن ها پوشانده و خانه ای مدرن در دل طبیعت طراحی نمایند.

نوع سبکی که برای دکوراسیون داخلی و نماسازی ویلا انتخاب می گردد در زیبایی آن تاثیر دارد. هنگامی که یک ویلای مدرن و طراحی آن را می بینید بی شک تحت تاثیر قرار می گیرید. بیشتر این ویلاها توجه افراد را به خود جلب می نمایند، هر چند ویلای مدرن همانطور که از نامش پیداست دکوراسیونی مدرن و بی آلایش دارد اما در حین سادگی بی نظیر است.

یکی از مهم ترین بخش های ساخت ویلا، طراحی نمای آن است. طراحی نمای ویلا در ارتباط با طبیعت واقع شده است، از این رو باید با آن هماهنگ باشد. بعضی از ویلاهای مدرن به گونه ای ساخته می شوند که فضای داخلی تنها با پنل های شیشه ای از محیط اطراف جدا می گردد. درب ها و پنجره های شیشه ای این امکان را برای ساکنین فراهم می نمایند تا از فضای بیرون و آرامش آن لذت ببرند. همانطور که می دانید ساخت خانه در طبیعت با هدف کسب آرامش و گذراندن اوقات خوش و بدون استرس صورت می گیرد، بنابراین اگر در طراحی و ساخت آن ارتباط با طبیعت مد نظر قرار گیرد، بهترین لحظات را در چنین فضاهایی سپری خواهید کرد.

روف گاردن یا بام سبز نیز یکی دیگر از المان هایی است که باید در ساخت ویلا مورد توجه قرار گیرد. این نوع سقف در خانه هایی که با معماری پایدار طراحی می شوند مورد استقبال قرار می گیرد. سقف ویلاهایی که اینگونه طراحی می شوند بسیار زیبا و سبز هستند و بر پایداری محیط زیست تاثیر می گذارند. بام سبز نه تنها زیبایی ویلا را دو چندان می نماید بلکه طول عمر آن را افزایش داده و به میزان قابل توجه هزینه های سرمایشی و گرمایشی را کاهش می دهد. بنابراین می توان گفت داشتن روف گاردن برای ویلاهای ساخته شده در دل طبیعت یک امتیاز به شمار می آید.

ویلایی که در تصویر مشاهده می کنید با بام سبز طراحی شده است. با دیدن این منظره چه حسی به شما دست می دهد؟ همانطور که می بینید ویلا با طبیعت اطراف آن هماهنگ شده و حسی از سرزندگی و آرامش را منتقل می نماید.

ویلایی که در تصویر زیر مشاهده می کنید نشان می دهد طراحی ویلا چیزی فراتر از دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی است. محوطه سازی موضوعی است که در صورت داشتن فضای کافی می توان برای ویلاها اجرا نمود. طراحی راه پله و پیاده رو ایده ای است که به راحتی در محوطه ویلا می توان اجرا نمود. همانطور که حیاط جلوی ویلا نقش مهمی در زیبایی و جذابیت آن ایفا می نماید، وجود پیاده رو یا راه پله های پوشیده از چمن نیز منظره ای شگفت انگیز به تصویر می کشد. ویلای مدرن زیر با نمای بتنی طراحی شده و ایجاد پیاده رو سبز و پوشیده از چمن در کنار این نما، به فضا لطافت و زیبایی بخشیده است. در طراحی ویلای مدرن سعی کنید از ایده های مختلف استفاده کنید. ویلا یک مکان خصوصی برای لذت بردن از لحظات زندگی و گذراندن اوقات خوش است، بنابراین آن را با بهترین ایده ها طراحی نمائید تا سال ها از حضور در آن احساس لذت و شادی کنید.

در محوطه یک ویلای مدرن می توان استخر ساخت. طراحی استخر ویلای خود را به طراحان بسپارید تا ایده هایی جذاب و زیبا به شما معرفی نمایند. برای آشنایی با زیباترین استخرهای خانه ویلایی می توانید به نوشته مربوطه مراجعه نمائید. استخر ها فضایی برای تفریح اعضای خانواده و آب تنی کردن محسوب می شوند و تاثیر بسزایی در خنک نمودن محوطه خانه دارند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 541

به "طراحی ویلای مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلای مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید