صنایع دستی فاخر ایرانی می تواند جای کالاهای خارجی را در منازل بگیرد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، سیدعباس عراقچی عصر امروز شنبه 2 اسفند 99 در حاشیه اختتامیه پنجمین جشنواره صنایع دستی فجر و در بازدید از نمایشگاه آثار این جشنواره در محل موزه ملی ایران، در گفت وگو با خبرنگار میراث آریا، با بیان این مطلب، اضافه کرد: برای من باعث افتخار است که امروز از این آثار فاخر، متنوع و ارزشمند در این نمایشگاه و جشنواره بازدید می کنم. برای دست اندرکاران جشنواره و نیز تولیدکنندگان این آثار آرزوی موفقیت دارم.

صنایع دستی فاخر ایرانی می تواند جای کالاهای خارجی را در منازل بگیرد

او اضافه نمود: با این نگاهی که افراد در بازدید از این نمایشگاه فاخر پیدا می نمایند به نظرم می رسد صنایع دستی غریب است و عموم مردم تصور دقیقی از صنایع دستی ندارند، آثار فاخر و ارزشمندی در حوزه صنایع دستی فراوری شده که می تواند جای فراوریات خارجی را در منازل بگیرد. صنایع دستی نباید تنها به عنوان یک وسیله تزئینی در منازل استفاده گردد.

عراقچی گفت: خوشبختانه در حاشیه این بازدید، مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برنامه ریزی برای اجرای طرحی خبر دادند که بر اساس آن جهیزیه نوعروسان از صنایع دستی ایرانی، تهیه گردد، این طرح بسیار خوب و ارزشمندی است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه اضافه نمود: در وزارت امورخارجه نیز به صادرات صنایع دستی توجه ویژه ای شده است و در این خصوص اداره ای تحت نظارت معاونت مالی این وزارتخانه تشکیل شده و آماده همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای توسعه هرچه بیشتر این صنعت و هنر اصیل ایرانی هستیم.

پنجمین جشنواره صنایع دستی فجر عصر امروز با معرفی برترین های جشنواره به کار خود خاتمه داد.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1364

به "صنایع دستی فاخر ایرانی می تواند جای کالاهای خارجی را در منازل بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی فاخر ایرانی می تواند جای کالاهای خارجی را در منازل بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید