ریاض: گزارشات منتشر شده درباره روابط با دمشق دقیق نیست

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرگزاری خبرنگاران- وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، گزارشات منتشر شده اخیر درباره روابط این کشور با سوریه دقیق نیست.

ریاض: گزارشات منتشر شده درباره روابط با دمشق دقیق نیست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، رائد قرملی، مدیر اداره برنامه ریزی سیاست ها در وزارت خارجه عربستان اظهار داشت: گزارشات رسانه ای که اخیرا درباره مذاکرات رئیس اطلاعات عربستان در دمشق منتشر شد، دقیق نیست. سیاست عربستان در قبال سوریه همچنان ثابت و بر حمایت از مردم این کشور و حل سیاسی با نظارت سازمان ملل و طبق قطعنامه های شورای امنیت و حفظ وحدت و هویت عربی سوریه تأکید دارد.

روزنامه رأی الیوم اخیرا به نقل از منابع سوری عالیرتبه گزارش داد که هیئتی عربستانی با ریاست خالد الحمیدان، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان دوشنبه به دمشق سفر و با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه ملاقات کرد.

این روزنامه نوشت که دو طرف با بازگشایی سفارت عربستان در دمشق به اسم اولین گام برای ازسرگیری روابط موافقت کردند.

هیچ گونه واکنش رسمی از سوی عربستان یا سوریه به این خبر داده نشد اما علی عبدالکریم، سفیر سوریه در لبنان عربستان را کشور برادر و عزیز خواند و گفت که وی به وسیله ملاقات با تعدادی از دیپلمات ها و پیگیری ها و اظهارات پیش بینی می نماید برادران عربستانی درحال بازنگری باشند که امیدوار است زیاد طول نکشد.

وی گفت که سوریه از هر طرحی که در آن بازنگری مسئولانه صورت بگیرد و از هر گامی که به نفع روابط عربی-عربی باشد، استقبال می نماید.

قرملی به نوع اطلاعاتی که آن را غیردقیق خواند، اشاره نکرد. عبدالکریم علی هم به مسائلی که در مذاکرات میان دو طرف مطرح شده بود و افرادی که در این سفر حضور داشتند، اشاره نکرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1588

به "ریاض: گزارشات منتشر شده درباره روابط با دمشق دقیق نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاض: گزارشات منتشر شده درباره روابط با دمشق دقیق نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید