تور ترکیه ارزان: بدرفتاری با مسافران ایرانی در ترکیه

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با انتقاد از کیفیت خدماتی که ترکیه در اختیار مسافران ایرانی قرار می دهد گفت که معلوم نیست خدماتی که به مسافران سایر کشورها می دهند در اختیار مسافران ایرانی هم قرار دهند.

تور ترکیه ارزان: بدرفتاری با مسافران ایرانی در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

یک ماه توقف سفر گردشگران ایرانی به ترکیه، فرصتی بود برای ترمیم بدرفتاری های قدیمی تُرک ها با مسافران ایرانی. فرصتی که به نظر می رسد جبران خسارت های اقتصادیِ ناشی از کودتا بر آن سایه انداخت و پیگیری این مطالبه را آن طور که معاون رئیس جمهور می گوید، تا ملاقات بعدی با وزیر گردشگری ترکیه به تعویق انداخت.

مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به این پرسش که در مدت کوتاه توقف سفر گردشگران ایرانی به ترکیه، چقدر از این فرصت برای پیگیری حقوقِ مسافران ایرانی در این کشور استفاده شد و آیا طرف تُرک ملزم به برطرف خلاءها و کمبودهای قانونی در قراردادها و آمدن پای میز مذاکره شد؟ گفت:

از مدت ها قبل نسبت به نحوه خدمات رسانی تُرک ها و آژانس های ایرانی فروشنده تورهای این مقصد، معترض بودیم و تا به حال تذکرهایی زیادی هم داده ایم. در این مدت حتی مجوز حدود 15 دفتر خدمات مسافرتی ایرانی را به علت ضعف در خدمات رسانی و بد تعهدی، موقتاً و یا دائم تعلیق نموده ایم.

سلطانی فر با اعتقاد به این که توقف سفر گردشگران ایرانی به ترکیه فرصت مناسبی برای انجام اصلاحات مورد احتیاج بود، گفت:

پس از برقراری دوباره تورهای این مقصد، در مذاکره با سفیر این کشور، شرطی گذاشته شد تا ضمن جبران خسارت های اقتصادی تحمیل شده به مسافران ایرانی، در نحوه خدمات رسانی و افزایش کیفیت تغییرات اساسی به وجود آید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که مطالبه ایران درباره تغییر نحوه رفتار با مسافران ایرانی و خدمات رسانی به آن ها، در ملاقات با وزیر نو گردشگری ترکیه پیگیری می گردد، گفت که وزیر گردشگری ترکیه قول داده برای شرکت در اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری های آسیا ACD شهریورماه به ایران بیاید و قرار شده در ملاقاتی دو جانبه، درباره کم و کیف این موضوع با یکدیگر صحبت کنیم.

سلطانی فر بعلاوه اعلام کرد که امیدواریم وزیر گردشگری ترکیه به ایران بیاید تا ما بتوانیم این مسائل را به صورت دو جانبه حل وفصل کنیم. اگر او نیاید، ما مجبوریم هیئتی را از ایران به ترکیه بفرستیم تا روی جزییات کار کند.

سلطانی فر با بیان این که در حال حاضر گزارشی از کیفیت پایین و برخوردهای نامناسب با مسافران ایرانی در ترکیه نداشتیم، چون اجرای تورها بعد از توقف یک ماهه تازه آغاز شده و طبیعتا گزارش منفی نمی توانیم داشته باشیم، اما بر اساس دیدگاه و مواضع قبلی که معترض به شرایط بودیم، این مطالبه را حتما پیگیری می کنیم.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1883

به "تور ترکیه ارزان: بدرفتاری با مسافران ایرانی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: بدرفتاری با مسافران ایرانی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید