روش خرید پالتو بدون پشیمانی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، پالتو یکی از مهم ترین پوشش های پاییزی و زمستانی است. برای انتخاب پالتو باید نکات مهمی را در نظر بگیرید تا پالتویی باکیفیت انتخاب کنید که شما را از سرما حفظ کند و متناسب با فرم اندامتان باشد. در این مطلب راهنمای کامل خرید پالتو زنانه را آورده ایم تا بتوانید بهترین پالتو را انتخاب کنید.

روش خرید پالتو بدون پشیمانی
  • به جنس پالتو دقت کنید

در انتخاب پالتو به نوع و کیفیت پارچه دقت کنید. یکی از بهترین پارچه ها برای پالتو، پارچه ای مانند کشمیر است که بسیار گرم و سبک اما گران است.

یکی دیگر از پارچه های خوب برای پالتو، پارچه های پشمی تهیه شده از پوست حیوانات است که مانند یک عایق بدن را گرم می نمایند. این پارچه ها مقاومت زیادی در برابر کثیفی، گرد و خاک و ساییدگی دارند و رطوبت زیادی را بدون این که سنگین شوند به خود جذب می نمایند.

اگر می خواهید پالتو پشمی خود را بشویید بهتر است آن را به خشکشویی بسپارید. اگر در منزل لباس های پشمی را شستید، آنها را روی یک سطح صاف پهن کنید تا خشک شوند و هیچ گاه برای خشک کردن آنها را آویزان نکنید زیرا ظاهر لباس ظاهر تغییر می نماید و شل خواهد شد.

  • به سایز پالتو توجه کنید

یکی دیگر از نکات مهمی که باید هنگام پرو پالتو در نظر بگیرید، سایز پالتو است. پالتو باید سایزتان باشد و نباید برایتان تنگ باشد زیرا شما باید زیر پالتو لباس نیز بپوشید. هنگام پرو بهتر است مانتو خود را از تنتان خارج نکنید و روی مانتو، پالتو را بپوشید.

قد آستین پالتو شما نیز باید تا روی مچ دستتان باشد تا آستین لباسی که زیر آن پوشیده اید از زیر پالتو دیده نگردد.

هنگام پرو پالتو دست هایتان را به همه طرف تکان دهید و دست هایتان را چند بار به جلو بکشید تا بفهمید که آیا در قسمت ساعد احساس کشیدگی می کنید یا خیر. اگر هیچ جایی از پالتو کشیده نمی گردد و به شما فشاری وارد نمی نماید و کاملا در آن راحت هستید می توانید این پالتو را بخرید.

هنگام پرو پالتو بنشینید و بلند شوید تا دریابید که در هیچ ناحیه ای کشیدگی احساس نمی کنید. توجه کنید که هنگام نشستن و برخاستن، قسمت دامنی پالتو نباید بالا برود.

  • به قد پالتو نیز توجه کنید

قد پالتو شما باید تا حدودی بلند باشد زیرا پالتوهای بلند علاوه بر بدن پاها را نیز گرم نگه می دارند و مانع نفوذ سرما می شوند اما پالتوهای کوتاه تنها قسمت بالایی بدن را گرم نگه می دارند.

  • رنگ پالتو انتخابی شما باید چگونه باشد؟

بهتر است پالتویی را انتخاب کنید که رنگ آن تیره باشد، زیرا رنگ های تیره گرما را به خود جذب می نمایند، پس پالتوهای رنگ روشن انتخاب نکنید. رنگ هایی مثل قهوه ای، سورمه ای تیره، مشکی، سبز، بنفش و خاکستری بهترین رنگ ها برای پالتو هستند.

بنفش تیره از محکم ترین و قوی ترین رنگ هاست و انتخاب پالتو به رنگ بنفش، نشان دهنده اعتماد به نفس بالا و داشتن قدرت تصمیم گیری است.

انتخاب پالتو به رنگ سبز نشان می دهد که شما فردی قوی با اراده ای بالا هستید و در تصمیم گیری ها محکمید و خودرأی و مغرور.

انتخاب رنگ خاکستری برای لباس نشان می دهد که شما شخصیتی آرام و خنثی دارید و اعتماد به نفستان بالاست.

انتخاب پالتو به رنگ قهوه ای تیره که با رنگ برگ ها و طبیعیت همراه شده، نشان دهنده این است که آنها اعتماد به نفس بالایی دارند.

  • پالتو خود را بر اساس فرم بدنتان انتخاب کنید

هریک از افراد در انتخاب لباس باید فرم بدن خود را در نظر بگیرند و بر اساس فرم بدنشان پالتو انتخاب نمایند.

بهترین نوع پالتو، کت و یا ژاکت برای فرم بدن گلابی شکل، پالتوهایی است که سرشانه های بزرگی دارند زیرا برای پنهان کردن کوچکی بالاتنه مناسب هستند.

افراد دارای فرم بدنی سیبی شکل باید پالتویی را انتخاب نمایند که چاقی موضعی پهلوها و دور کمر را بپوشاند، پس بهتر است از پالتوهای تک دکمه که برش زیبایی دارند استفاده نمایند. همچنین قد پالتو نباید بلند باشد زیرا این افراد را چاق تر نشان می دهد.

افرادی که بدنشان فرم ساعت شنی دارد، گودی کمرزیادی دارند و بالا تنه و پایین تنه شان به یک اندازه پهن است، پس بهتر است از کت های کمرکرستی که در ناحیه کمر برش می خورند و تنگ می شوند، استفاده نمایند. کت یا پالتوهایی که دور یقه خز دارند به دلیل برهم زدن تناسب بالا تنه و پایین تنه انتخاب مناسبی نیستند.

  • به تعداد لایه های پالتو توجه کنید

شما می توانید پالتو دو لایه یا یک لایه انتخاب کنید. اگر می خواهید گرم تر بمانید بهتر است پالتو دو لایه انتخاب کنید که در مقابل برف و باران هم مقاوم هستند و دیگر لازم نیست زیر این پالتو لباس بپوشید، پس نباید سایز گشادتری را انتخاب کنید.

اگر پالتوهای تک لایه را انتخاب می کنید توجه کنید که سایز این پالتو باید کمی آزادتر باشد چون گرمای چندانی ندارند و تنها از نفوذ آب جلوگیری می نمایند.

  • نکات مهم قبل از خرید پالتو

هنگام انتخاب پالتو فقط به مدل و رنگ آن توجه نکنید.

تگ های پارچه ای داخل پالتو را بخوانید تا ببینید اجزای تشکیل دهنده آن چیست.

هنگام خرید پالتو به موقعیت هایی که می خواهید آن را بپوشید، توجه کنید.

بهتر است پالتویی را انتخاب کنید که جیب داشته باشد، زیرا جیب ها سبب گرم نگه داشتن دستان شما می شوند. این جیب ها باید جادار باشد و آستر آن به خوبی دستان شما را گرم کند.

هنگام خرید برچسب یا لیبل لباس را نگاه کنید زیرا هر لباسی روش های خاصی برای شست وشو و اتوکشی دارد. برخی از آنها را نباید با آب شست و باید فقط خشکشویی کرد. برخی از آنها را نباید اتو کشید. شما می توانید از فروشنده شرایط شست وشوی پالتو را بپرسید.

منبع: نمناک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 442

به "روش خرید پالتو بدون پشیمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش خرید پالتو بدون پشیمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید