روزنامه انگلیسی: شرایط جسمانی سلطان قابوس وخیم است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، یک روزنامه انگلیسی در گزارشی ادعا کرد که شرایط سلامت سلطان عمان وخیم است و بحث های مفصلی در دیوان سلطنتی برای انتخاب جانشین، جریان دارد.

روزنامه انگلیسی: شرایط جسمانی سلطان قابوس وخیم است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی مدعی شد که حال جسمانی سلطان عُمان نامساعد است و نوشت که بحث های مفصلی در دیوان سلطنتی در مورد جانشین احتمالی قابوس بن سعید سلطان عمان در جریان است.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد، قابوس نزدیک به 50 سال سلطنت عمان را بر عهده داشت، اما بیماری طولانی مدت وی رو به وخامت است.

بر اساس این گزارش، در صورتی که دادگاه نتواند درباره گزینه جانشینی قابوس به توافق برسد، فرایند جانشینی شامل گگرددن نامه های مهر و موم شده در دادگاه مسقط برای تعین گزینه جانشینی سلطان قابوس می گردد.

سلطان قابوس که یکی از مهره های اصلی سیاست های غرب آسیا در چهار دهه گذشته بوده است، هفته گذشته از بلژیک بازگشت. سلطان قابوس که از چهار سال پیش دچار بیماری سرطان روده است، به دلیل عود بیماری برای درمان به بلژیک سفر کرد و علی رغم آنکه انتظار می رفت تا انتها ژانویه 2020 در بلژیک بماند، هفته گذشته به عمان بازگشت.

طبق این گزارش، قابوس هیچ فرزندی ندارد و آشکارا نیز جانشینی برای خود مشخص ننموده است اما به صورت محرمانه گزینه خود را در یک نامه مهر و موم شده برای شورای خاندان سلطنتی مشخص نموده است. خاندان آل سعید از اواسط قرن هجدهم، حکمرانی عمان را برعهده داشته اند.

طبق ماده 6 قانون اساسی عمان، خاندان سلطنتی موظف است تا سه روز پس از خلأ در پست سلطان، یک حاکم جدید برای کشور انتخاب کند و اگر اعضای شورای سلطنتی بر سر انتخاب جانشین سلطان قابوس به توافق نرسند، شورای دفاعی عمان، هر آنکس را که سلطان قابوس در نامه خود به عنوان جانشین مشخص نموده، برای پست حکومت تأیید می نماید. شورای دفاعی سلطنت عمان به ریاست سلطان قابوس، از هشت عضو تشکیل شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 511

به "روزنامه انگلیسی: شرایط جسمانی سلطان قابوس وخیم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه انگلیسی: شرایط جسمانی سلطان قابوس وخیم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید