رنگساژ کردن مو چیست و چگونه انجام می گردد؟

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، زمانی که موهایتان به دلیل شستشوی بیش از حد، در طولانی مدت کدر می شوند و براقیت خود را از دست می دهند، می توانید با عمل رنگساژ کردن مو، براق و شفافیت اولیه را به دست آورید. در واقع با این عمل می توانید موهایتان را ترمیم کنید. رنگساژ کردن مو بیشتر برای موهای مش یا دکلره شده، کاربرد دارد. ساختار رنگساژ به گونه ای است که آسیب چندانی به موهایتان وارد نمی کند و می توانید آن را جایگزین رنگ های معمولی و اکسیدان ها کنید.

رنگساژ کردن مو چیست و چگونه انجام می گردد؟

رنگساژ به طور موقت، نیمه موقت و دائم انجام می گردد. رنگساژها شامل شامپوهای رنگی، ژل ها، موس ها، اسپری ها و…می گردد.

انواع رنگساژ

1. رنگساژ موقت

این رنگساژ به مدت یک هفته روی موهایتان دوام دارد. رنگساژ موقت را در زمانی که موهایتان تمیز و مرطوب است، بهره ببرید. به این صورت که بعد از اتمام شامپو زدن و شستشو، مواد رنگساژ را روی تمامی قسمت های سر بزنید و شانه کنید تا مواد در تمام قسمت ها پخش گردد؛ بعد از آن می توانید موهایتان را خشک کنید.

2. رنگساژ نیمه موقت

این رنگساژ شامل رنگ های ژله ای است که به مدت سه هفته روی موهایتان دوام می آورد.

به این صورت که می توان برای رنگساژ نیمه موقت از رنگ های موقت ولی خالص استفاده کرد. روی موهای مش شده که مرطوب است می توان واریاسیون (رنگ کمکی) را با اکسیدان 3% یا 6% مخلوط کنید، رنگ را در همه قسمت های سر پخش کنید و پس از مدت 5 دقیقه موها را بشویید.

3. رنگساژ دایم

با وجود رنگ های دائمی در بازار، می توانید برای موهایتان از رنگساژ دائم نیز بهره ببرید.

پس آن که مراحل انجام دکلره را به اتمام رساندید، موهایتان را بشویید و آب اضافی آن را بگیرید. بی رنگ کردن مو، آب اضافی مو را گرفته و رنگ مورد نظر را با اکسیدان 3% یا 6% ترکیب کنید و روی موهای دکلره شده کامل مرطوب ماساژ دهید و بعد از گذشت 15 دقیقه، موها را آب کشی کنید.

روش کلی برای رنگساژ کردن مو

ابتدا یک چهارم از تیوپ رنگتان را خالی کنید. اگر موهای بلوند دارید برای رنگساژ از شماره های 8 تا 10 بهره ببرید تا زیبا گردد. سپس آن میزان از رنگ را که از تیوپ خارج کردید با 75 سی سی اکسیدان شماره 1 و به همان میزان آب ترکیب کنید. این ترکیب باید از رنگ معمولی رقیق تر باشد. سپس این مواد را روی تمام قسمت های مو پخش کنید و به آرامی شانه بزنید. حالا اگر برای مش می خواهید رنگساژ کنید، زمان مورد احتیاج یک دقیقه و اگر روی رنگ باشد، 15دقیقه زمان کافی است. در نهایت موها را آبکشی کنید.

انواع پایه های رنگساژ

معمولا رنگ های روشن و بلوند هواداران زیادی در بین خانم ها دارند. به این منظور در اینجا رنگ های روشن را برای رنگساژ کردن مو معرفی می کنیم.

  • بلوند زیتونی: همانطور که می دانید برای استفاده از رنگ های بلوند باید موها با دکلره کاملا سفید شوند و از روشن ترین رنگ گروه M بر روی موها استفاده گردد.
  • بلوند طلایی: روشن ترین رنگ موی در پایه G.
  • بلوند کاهی: روشن ترین رنگ از گروه رنگ های N.
  • بلوند صدفی: روشن ترین رنگ از گروه A.
  • بلوند دودی: روشن ترین رنگ مو در پایه C.

مزیت رنگساژ کردن مو

رنگساژ ترکیب ضعیفی داشته و همین ترکیب ضعیف باعث می گردد تابه موها آسیب کمتری برسد.

می توانید با خیال راحت رنگساژ را جایگزین رنگ های معمولی کنید؛ زیرا آسیبی که از رنگ های معمولی به پوست و موی سرتان نفوذ می نماید، خیلی بیشتر از رنگساژ هاست. پس می توانید هرچندوقت یکبار در تغییر رنگ موهایتان تنوع بدهید.

نکات حائز اهمیت برای رنگساژ کردن مو

  • مدت زمانی که رنگ در رنگساژ بر روی موها باقی می ماند 5 الی 15 دقیقه است.
  • هر چقدر رنگساژ مدت زمان بیشتری بر روی موها بماند رنگ موها تیره تر خواهد شد.
  • اگر به منظور ازبین بردن زردی موهایتان رنگساژ می کنید، باید از رنگ های دودی یا نقره ای بهره ببرید تا زردی مو را از بین ببرد.
  • اگر زردی موها بیش از حد است، بهتر است مقدار کمی رنگ بنفش به رنگ اصلی اضافه کنید.
منبع: مجله انگیزه
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1063

به "رنگساژ کردن مو چیست و چگونه انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگساژ کردن مو چیست و چگونه انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید