برطرف چین و چروک و لطافت پوست با گلاب

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، بلاگ کرفس/ گلاب یکی از محبوب ترین مایعات در بین ایرانی هاست. اغلب ما برای پخت شله زرد، درست کردن شربت، حلوا، شیرینی و … از گلاب استفاده می کنیم. البته اگر از خواص گلاب برای پوست بیشتر بدانید، حتماً همین حالا یک بطری آن را در خانه نگهداری می کنید. این مایع خوشبو تاثیر زیادی در مراقبت پوست دارد. حتی متخصصان زیبایی و پوست هم تاکید زیادی روی این موضوع دارند.

برطرف چین و چروک و لطافت پوست با گلاب

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اگر می خواهید بدانید دلیل تاکید پزشکان پوست و مو در استفاده از گلاب چیست؟، این مطلب را تا خاتمه بخوانید.

گلاب آبرسان و نرم کننده طبیعی است

در صنایع بهداشتی و فراوری لوازم آرایش، از گلاب استفاده زیادی می گردد. این مایع یک پاک کننده قوی صورت، نرم کننده و آبرسان است. شما می توانید در خانه از گلاب برای پوست خود تونر درست کنید. این ماده می تواند آلودگی، چربی و باقی مانده مواد آرایشی را از روی پوست تمیز کند. همچنین یکی از خواص گلاب برای پوست تنظیم PH است.

به طوری که پوست را متعادل نموده و باعث بسته شدن منافذ پوست می گردد. اگر پوست شما چرب است، به جای استفاده مداوم از صابون و یا مواد شوینده، روی آن گلاب بمالید. زیرا گلاب چربی های اضافه پوست را پاک می نماید. از دیگر خواص گلاب برای پوست می توان به ایجاد شادابی و طراوت اشاره نمود.

برطرف پف زیر چشم با یاری گلاب

یکی دیگر مزیت های استفاده از گلاب، یاری به برطرف پف زیر چشم است. این مشکل زمان استرس، خستگی زیاد، کمبود خواب و یا آلرژی ایجاد می گردد. پف و ورم زیر چشم به دلیل تجمع مایعات اضافه در زیر چشم ایجاد می گردد. پوست دور چشم بسیار نازک و ظریف است. به همین دلیل با کوچکترین خستگی یا استرسی، این ناحیه تغییر زیادی می نماید.

برای اینکه با یاری گلاب پف زیر چشم را درمان کنید، می توانید مقداری گلاب را به این ناحیه بمالید. روش دیگر اینست که گلاب را فریزر نموده و قطه های یخ آن را زیر چشم بمالید. با این روش پف زیر چشم کمتر می گردد. اسپری تونر گلاب هم به درمان پف زیر چشم یاری می نماید. گلاب باعث آبرسانی و نرم کردن پوست حساس زیر چشم می گردد. بنابراین از پیری زودرس پیشگیری می نماید.

فقط زمان اسپری کردن گلاب در پوست زیر چشم مراقب باشید که قطرات آن داخل چشم ریخته نگردد. زیرا باعث سوزش و قرمزی چشم می گردد و خطر عفونت چشم را به دنبال دارد.

از گلاب برای پاک کردن آرایش بهره ببرید

وقتی آرایش را با مواد شوینده شستید، بهتر است روی پوست گلاب بمالید. سپس با یک دستمال تمیز به آرامی روی پوست بکشید. اگر تا به حال از پاک کننده آرایش استفاده کردید، همین حالا این روش را ترک کنید. زیرا این پاک کننده ها حاوی مواد شیمیایی قوی هستند که باعث خشک شدن پوست صورت می شوند.

ولی گلاب هیچ تاثیر منفی روی پوست ندارد. از صوی دیگر مواد ریز باقی مانده در منافذ پوست را هم پاک می نماید. پس برای داشتن پوستی شفاف، درخشان و زیبا به شما یاری می نماید. این ماده برای پوست های حساس یک پاک کننده قوی و مناسب است.

نحوه استفاده از گلاب برای پاک کردن پوست

برای اینکه مواد آرایشی را از روی پوست پاک کنید، 2 قاشق گلاب را با یک قاشق روغن نارگیل و یک قاشق روغن بادام شیرین ترکیب کنید. حالا مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. بعد از اینکه صورت را به طور کامل شستید، این ماده را روی یک پد یا مقدار کمی پنبه بزنید. آن را به آرامی روی صورت بمالید تا همه قسمت های پوست را تحت پوشش بگیرید.

وقتی گلاب را با روغن نارگیل (اصل و طبیعی) ترکیب کنید، خواص آن برای پوست دو برابر می گردد. از این ماده برای پاک کردن قسمت زیر چشم هم می توانید بهره ببرید.

خواص گلاب برای پوست و جوانسازی صورت

گلاب را می توانید به عنوان یک اسپری صورت طبیعی نیز بهره ببرید. این اسپری مرطوب کننده پوست شما را نرم و شاداب می نماید. همچنین آبرسانی به پوست با یاری گلاب بهتر انجام می گردد. در فصل مناطق کم بارش و خشک، اغلب پوست به دلیل نبود رطوبت کافی خشک و بی جان می گردد. چین و چروک ها خیلی زود روی صورت معین می شوند. برای حل چنین مسئله ای می توانید از مواد آبرسانی پوست از جمله گلاب بهره ببرید.

حتی اگر در مناطق خشک زندگی می کنید، باز هم می توانید با مراقبت درست، پوست خود را آبرسانی کنید.

نحوه استفاده از گلاب برای آبرسانی پوست

مقداری گلاب را داخل یک بطری اسپری بریزید. حالا هر چند ساعت یک بار آن را به ناحیه صورت و گردن خود (به مقدار کم) اسپری کنید. این کار باعث تنظیم PH پوست می گردد. از سوی دیگر به این نواحی آبرسانی می نماید. چین و چروک ها به دلیل نبود رطوبت کافی ایجاد می شوند. اما وقتی از گلاب بهره ببرید، از ایجاد چین و چروک جلوگیری می گردد. حتی مقدار آن ها نیز کمتر از قبل می گردد.

همچنین پوست شما نرم و لطیف می نماید. اگر برای حداقل 3-4 ماه روزی چند مرتبه گلاب را روی پوست اسپری کنید و به آرامی آن را بمالید، پوست شما جوانسازی می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1048

به "برطرف چین و چروک و لطافت پوست با گلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف چین و چروک و لطافت پوست با گلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید