رسولی: نامگذاری معابر برای شخصیت های ملی نیازی به رضایت خانواده ندارند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت برای نامگذاری معابر به نام شخصیت های ملی نیازی به رضایت خانواده نیست.

رسولی: نامگذاری معابر برای شخصیت های ملی نیازی به رضایت خانواده ندارند

سید حسن رسولی در جریان آنالیز نامگذاری معابر در جلسه شورای شهر تهران گفت: درباره نامگذاری یک خیابان به نام ابوالقاسم سرحدی زاده، فقط خانواده محترم تصمیم گیر نیستند. احتمالا این نامگذاری بر اساس شخصیت حقیقی این مرحوم این نامگذاری انجام می گردد.

وی اضافه کرد: سرحدی زاده در سال 46 و جوانی به حبس ابد محکوم می گردد و تا پیروزی انقلاب در زندان بوده است. بعضی شخصیت هایی مثل مرحوم شهید رجایی نیز با او بوده اند.

رسولی بیان نمود: شهید رجایی از او تقاضا می نماید که مسئولیت وزارت کار را در دولت او بپذیرید اما با مخالفت سرحدی روبرو می گردد. بعدها مهندس موسوی او را راضی می نماید که وزیر کار دولت دفاع مقدس گردد.

وی یادآور شد: آقای سرحدی زاده بانی و موسس قانون کار است. با حمایت مرحوم هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت این قانون به تصویب می رسد. بنابراین الان که به دلیل گسترش فساد در بعضی ارکان حکومتی، نسل اول انقلاب در بخشی از افکار عمومی مورد تردید و سرزنش واقع شده است، شخصیتی مثل سرحدی زاده بسیار با اهمیت است.

خزانه دار شورا گفت: سرحدی زاده با وجود سوابق، با موتور گازی به ریاست جمهوری رفت و آمد می کرد. وقتی که از جهان رفت، احدی یک پیغام تسلیت معمولی برای او نداد. وظیفه ما اصلاح طلبان است که در حد نامگذاری یک خیابانی که پشت وزارت کار است، وارد عمل شویم.

وی تاکید نمود: سرحدی زاده برای انقلاب، کشور، جامعه کارگری، خط امام و اصلاحات اثرات ماندگاری داشته و باید نام او را در تاریخ زنده نگه داریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1178

به "رسولی: نامگذاری معابر برای شخصیت های ملی نیازی به رضایت خانواده ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسولی: نامگذاری معابر برای شخصیت های ملی نیازی به رضایت خانواده ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید