رزمایش با روسیه و چین به معنای شکست سیاست انزوای ایران است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرنگاران- گروه بین الملل: تمرین نظامی مشترک ایران، چین و روسیه در روز آدینه با هدف ارتقا امنیت تجارت بین المللی در مناطق استراتژیک و همچنین به اشتراک گذاشتن تجربه بین شرکت کنندگان در برابر دزدی دریایی و تروریسم شروع شد.

رزمایش با روسیه و چین به معنای شکست سیاست انزوای ایران است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

این رزمایش را قطعا می توان به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای دیپلماسی دفاعی ایران در نظر گرفت. رزمایشی که با وجود کوشش های ایالات متحده برای تحریک کشورها برای پیوستن به ائتلاف دریایی در خلیج فارس، حاوی پیغام هایی برای غرب می باشد.

در این راستا، دکتر بیلگهان آلاگوز استاد دانشگاه مرمره در استانبول و تحلیلگر مسائل منطقه به خبرنگاران گفت: هدف اصلی سیاست فشارحداکثری ایالات متحده بر ایران، مهار قدرت در حال ظهور چین در دنیا و محدود کردن نفوذ روسیه در خاورمیانه است.

وی اضافه کرد: زیرا چین برای تنوع بخشیدن به انرژی خود به ایران متکی می باشد و روسیه نیز برای نفوذ در خاورمیانه به ایران وابسته است. بنابراین، تمرین نظامی چهار روزه در اقیانوس هند و دریای عمان، با هدف مقابله با سیاست مهار ایالات متحده صورت می گیرد.

دکترلوجیانو زاکارا استاد دانشگاه دوحه قطر نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت رزمایش نظامی مشترک، پیغام روشنی برای ایالات متحده و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در رابطه با روابط مستحکم بین ایران، روسیه و چین از نظر امنیتی دارد و این در حالی است که گزینه نظامی کاخ سفید برای رسیدگی به پرونده ایران هنوز وجود دارد.

وی همچنین گفت: همچنین این رزمایش نشان دهنده عزم روسیه برای ایفای نقش مهم در امنیت اقیانوس هند است که فراتر از منطقه اصلی منافع این کشور در سوریه می باشد.

جواد حیران نیا تحلیلگر مسایل سیاسی، نیز در این رابطه به خبرنگاران گفت: این تمرین نظامی بی سابقه، گزینه های مختلف ایران را برای مقابله با تهدیدات ضد ایرانی ائتلاف به رهبری ایالات متحده در خلیج فارس نشان می دهد.

وی همچنین گفت که برگزاری دومین نشست مصاحبهی امنیت منطقه ای در تهران با حضور روسیه، چین، افغانستان و هند در روزهای اخیر و همچنین تشکیل بلوک توسط ایران، ترکیه، قطر و مالزی در کوالالامپور همگی نشان دهنده این موضوع است که ایران گزینه های بسیاری به منظور مقابله با کوشش های آمریکا برای به انزوا کشاندن تهران دارد.

همچنین پیمان یزدانی کارشناس مسایل منطقه در مصاحبه با خبرنگاران گفت رزمایش نظامی مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در بخش شمالی اقیانوس هند بیانگر اهمیت برقراری امنیت خطوط کشتیرانی برای این سه کشور در منطقه ای می باشد که تحولاتش تاثیر بسزایی بر اقتصاد دنیای دارد. به گفته وی، این تمرین نظامی مشترک نقش مهمی در حفظ تعادل قدرت های منطقه ای دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 497

به "رزمایش با روسیه و چین به معنای شکست سیاست انزوای ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش با روسیه و چین به معنای شکست سیاست انزوای ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید