دود اختلاف بیدود و شهرداری در چشم شهروندان تهرانی، اظهارات متناقض عضو شورای شهر و مدیرعامل بیدود در مورد مسائل مالی طرفین

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، عضو شورای شهر تهران گفت: شرکت بیدود به بهانه اغتشاشات تمام دوچرخه ها را از تهران جمع آوری و به شیراز منتقل کرده است.

دود اختلاف بیدود و شهرداری در چشم شهروندان تهرانی، اظهارات متناقض عضو شورای شهر و مدیرعامل بیدود در مورد مسائل مالی طرفین

به گزارش خبرنگار ، از حدود یک سال پیش شهرداری تهران برای گسترش مدل حمل و نقلی دوچرخه، همکاری مشترکی را با شرکت بیدود منعقد کرد، تا شهروندان تهران برای جابجایی خود از دوچرخه استفاده کنند.

از همان ابتدا دریافت ودیعه 160 هزار تومانی توسط بیدود، صدای خیلی ها را بلند کرد. تا جایی که حناچی شهردار تهران هم مجبور شد در این مورد اظهار نظر کرده و با دفاع از این اقدام بگوید: چون شرکت خصوصی است، دریافت ودیعه هم طبیعی است.

حال بیش از یک سال از حضور بیدود در معابر شهر گذشته و اگرچه دیگر دوچرخه ای هم نیست، اما شرکت بیدود حاضر به پرداخت ودیعه شهروندان هم نیست.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در مصاحبه با خبرنگار ، با اشاره به جمع آوری دوچرخه های بیدود از سطح شهر و توقف سرویس دهی آن به شهروندان تهرانی گفت: شهرداری تهران در حال مذاکره با شرکت بیدود است و اگر این مذاکرات شکست بخورد تا 1 ماه فرصت دارند که ودیعه شهروندان تهرانی را که مجموع ان بیش از 3 میلیارد تومان است برگردانند و اگر این کار انجام نشود اقدام قضایی خواهیم کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در فاز اول فعالیت شرکت بیدود 60 نقطه در تهران برای ساخت ایستگاه و استقرار دوچرخه ها در نظر گرفته شد، گفت: 23 هزار نفر از شهروندان تهرانی مشترک دوچرخه های بیدود شدند که از هر نفر 160 هزار تومان به صورت ودیعه گرفته شد که بخشی از آن پول بیمه بود.

او افزود: در همین دوره شهرداری شیراز به شرکت بیدود پیشنهاد همکاری می دهد و بر اساس توافقی که کردند شهرداری شیراز 10 میلیارد تومان به شرکت بیدود پرداخت کرد تا این شرکت دوچرخه های خود را در آنجا مستقر کند.

فراهانی ادامه داد: پس از این قرارداد شرکت بیدود به شهرداری تهران مراجعه و گفت که فعالیت در تهران برای ما صرفه مالی ندارد و شما باید 8 میلیارد تومان به بیدود پرداخت کنید تا بتوانیم ادامه فعالیت دهیم که شهرداری تهران با این درخواست موافقت نکرد. زیرا تنها تعهد کرده بود که فضایی از خیابان ها را به آن ها بدهد و چون توافق حاصل نشد و از طرفی هم بیدود با شهرداری شیراز قرارداد بسته بود به بهانه اغتشاشات تمام دوچرخه ها را به شیراز منتقل کرد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران نمی توانست بدون مزایده چنین پولی را به یک شرکت خصوصی پرداخت کند، شرح داد: انتظار می رود شهرداری تهران با ایجاد رقابت بین شرکت های بزرگ علاقه مند به این حوزه اجازه دهد که یک فضای رقابتی شکل بگیرد و یک شرکت خصوصی نتواند در وسط کار دست شهرداری را در حنا بگذارد و بعدا ببینیم که 3 میلیارد تومان از ودیعه سپرده گذاران را برده و جوابگوی آن ها هم نیست.

او با بیان اینکه ما به عنوان اعضای شورای شهر پیگیر موضوع هستیم تا شرکت بیدود تعهد خود را انجام دهد، اظهار کرد: شرکت بیدود باید ودیعه شهروندان را برگرداند و در عین حال شهرداری تهران هم باید با ایجاد فضای رقابتی اجازه دهد شرکت های مثل اسنپ، تپسی و ایرانسل که برای این کار اعلام آمادگی کرده اند وارد کار شوند.

اما رضا باقری مدیرعامل شرکت بیدود در گفت وگو با خبرنگار ، گفت: انتقال دوچرخه های تهران به شیراز شایعه است و دوچرخه هایی که در تهران بوده به دلیل اغتشاشات اخیر به پارکینگ منتقل شده اند و چون امکان انتقال دوچرخه ها به انبار مرکزی در خارج از شهر را نداشتیم آنها را در داخل تهران انبار کردیم.

او با بیان اینکه دوچرخه های شیراز را در 21 اردیبهشت سال جاری در یکی از انبارهای شهرداری شیراز تخلیه کردیم، تأکید کرد: بر این اساس شرایط دوچرخه ها کارکرده تهران ارتباطی با شیراز ندارد.

مدیر عامل شرکت بیدود با اشاره به استعفای پور سید آقایی و تغییر معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، گفت: با تغییر و تحولی که در این معاونت رخ داده اگر در مذاکرات جدید به توافق برسیم شاهد کاهش هزینه های استفاده از بیدود خواهیم بود و کسانی هم که در این یک ماه نتوانستند از دوچرخه ها استفاده کنند بسته حمایتی دریافت خواهند کرد.

باقری با بیان اینکه جلسه نهایی با شهرداری تهران برگزار می شود، گفت: اگر این جلسه نتیجه بدهد تا چند روز آینده دوچرخه ها به سطح شهری برمی گردند و نرم افزار بیدود هم مثل سابق فعال می شوند.

او افزود: از اوایل هفته آینده ثبت نام با مدل مالی جدید فعال می شود و کاربران سابق هم بسته حماتی خود را مشاهده می کنند و اگر کسی هم بخواهد ودیعه خود را پس بگیرد می تواند از داخل نرم افزار اقدام به این کار کند.

مدیر عامل بیدود در ادامه ادعای عضو شورای شهر تهران مبنی بر تقاضای 8 میلیارد تومانی بیدود از شهرداری تهران را رد کرد و گفت: قرار بر این است با حمایت شهرداری تهران تعدادی از مشاغل مانند دانشجویان و کارمندان شهرداری با پرداخت ودیعه از سوی شهرداری تهران بتوانند از خدمات دوچرخه های اشتراکی استفاده کنند.

باقری شرح داد: نزدیک به 4 ماه پیش بود که شهرداری تهران پیشنهاد ارائه خدمات به دانشجویان و کارمندان شهرداری تهران را بیان نمود، تا شهرداری با پرداخت ودیعه امکان دسترسی کارمندان شهرداری و دانشجویان به دوچرخه های بیدود را فراهم کند.

باقری در پاسخ به این سوال که مبلغ پرداخت ودیعه از سوی شهرداری تهران چه عددی است، گفت: این رقم بستگی به تعداد افرادی دارد که می خواهند ثبت نام کنند و تا امروز آماری ارائه نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 580

به "دود اختلاف بیدود و شهرداری در چشم شهروندان تهرانی، اظهارات متناقض عضو شورای شهر و مدیرعامل بیدود در مورد مسائل مالی طرفین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دود اختلاف بیدود و شهرداری در چشم شهروندان تهرانی، اظهارات متناقض عضو شورای شهر و مدیرعامل بیدود در مورد مسائل مالی طرفین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید