دوازدهمین دوره جشنواره لینوکس دانشگاه امیرکبیر برگزار گردید

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه امیرکبیر، دوازدهمین دوره جشنواره لینوکس و نرم افزارهای آزاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تاریخ 6 تا 8 اسفند ماه با 5 کارگاه و 11 ارائه علمی و با حضور بیش از 700 نفر از دانشجویان و علاقه مندان این حوزه برگزار گردید.

دوازدهمین دوره جشنواره لینوکس دانشگاه امیرکبیر برگزار گردید

موضوعات این دوره از جشنواره شامل بخش های مختلف سیستم عامل لینوکس و نحوه کار با آن ها و همچنین ابزارهای آزاد موجود در رشته های مختلف از جمله ماشین های خودران، پردازش زبان طبیعی، داده کاوی، توسعه سمت کاربر و سمت سرور و … بود.

در این دوره از جشنواره انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر میزبان ارائه دهندگانی از شرکت ها و دانشگاه های مختلف داخل و خارج از ایران بود. همچنین تعدادی از اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم در این جشنواره ارائه داشتند.

در این رویداد همچنین سعی شد تا ارتباط میان صنعت و دانشگاه برقرار گردد. به همین دلیل در سایت جشنواره قسمتی تحت عنوان فرصت های شغلی قرار داده شد تا شرکت های حاضر در جشنواره فرصت های شغلی موجود خود را در آن قسمت قرار دهند و شرکت نمایندگان بتوانند از آن ها استفاده نمایند.

یکی از اهداف دنیای نرم افزارهای آزاد و افراد فعال در آن این است که همه بتوانند به سادگی و به شکل رایگان از خدمات مختلف برخوردار شوند و از آن ها استفاده نمایند از همین رو در این دوره از جشنواره هم بیشتر ارائه ها و کارگاه ها به شکل کاملاً رایگان برگزار شدند و شرکت نمایندگان هم استقبال خوبی از این موضوع کردند به طوری که به شکل متوسط در هر ارائه بیش از 400 نفر ثبت نام کردند.

انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 88 هر ساله جشنواره ای با موضوع لینوکس و نرم افزارهای آزاد برگزار می نماید. سال جاری از آنجایی که به دلیل شرایط ناشی از همه گیری بیماری کرونا امکان برگزاری حضوری این جشنواره وجود نداشت تصمیم بر آن شد که جشنواره کاملاً به شکل مجازی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1374

به "دوازدهمین دوره جشنواره لینوکس دانشگاه امیرکبیر برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوازدهمین دوره جشنواره لینوکس دانشگاه امیرکبیر برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید