در چرخ آنالیز می گردد: واکسن کرونا، ایمنی یا آسیب؟!

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دومین قسمت فصل جدید چرخ ساعت 19 امروز، دوشنبه 6 مرداد 99، با آنالیز شرایط ساخت واکسن کرونا در جهان روی آنتن شبکه چهار می رود.

در چرخ آنالیز می گردد: واکسن کرونا، ایمنی یا آسیب؟!

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، در این قسمت از برنامه، سیدمحمدحسین خلیلی، روزنامه نگار علم با محمدحسین عباسپور مطلق مقدم، زیست شناس سلولی و مولکولی درباره ایمنی و آسیب های واکسن کرونا مصاحبه خواهد نمود.

بر اساس آخرین خبرها، در حال حاضر بیش از 165 واکسن کوید-19 در مرحله تحقیق قرار دارند. از بین این پروژه ها، 19 واکسن در مرحله فاز اول بالینی، 13 واکسن در فاز دوم بالینی و چهار مورد در فاز سوم قرار دارند و یک واکسن هم بدون اتمام کامل مرحله سوم برای استفاده اضطراری برای ارتش چین تایید شده است. هفته گذشته نتایج فاز اول و دوم آزمون بالینی واکسن معروف به واکسن آکسفورد در مجله لنست، معتبرترین و پرارجاع ترین مجله پزشکی جهان منتشر شد. این واکسن به طور همزمان ادامه فاز دوم و فاز سوم خود را طی می نماید و در صورتی که در فاز سوم شاهد بروز عوارض جانبی ناشناخته و خطرناکی نباشیم، به نظر می رسد این واکسن بتواند به یکی از اولین واکسن هایی تبدیل گردد که به مرحله تایید برسند. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام نموده است که تا اوایل سال 2021 (زمستان سال جاری) نمی توان انتظار استفاده از واکسن کوید-19 را داشت.

فصل هفتم مجله تصویری چرخ مهم ترین رویداد های علم و فناوری و مسائل روزمره زندگی با نگاهی تخصصی و به زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان آنالیز و واکاوی می نماید.

چرخ چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به صورت زنده و به مدت 45 دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می گردد. مجری چرخ حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه کنندگی چرخ را بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 991

به "در چرخ آنالیز می گردد: واکسن کرونا، ایمنی یا آسیب؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در چرخ آنالیز می گردد: واکسن کرونا، ایمنی یا آسیب؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید