خبرنگاران تبادل تجارب البرز و چین در زمینه مهار کرونا

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، کرج - خبرنگاران - هیات های علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و دانشکده علوم پزشکی استان ژجیانگ کشور چین روز دوشنبه به صورت ویدئوکنفرانسی در مورد پیشگیری ، درمان و مهار کرونا با هم گفتگو کردند.

خبرنگاران تبادل تجارب البرز و چین در زمینه مهار کرونا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ب ه گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، دراین گفت وگوی ویدئوکنفرانسی تجربیات پیروز در مورد درمان و کنترل ویروس کرونا به اشتراک گذاشته شد.

این ویدئو کنفرانس با حضور اعضای هیات رییسه ، اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی البرز در زمینه ویروس کرونا با خبرگان و اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی استان ژجیانگ چین برگزار گردید و تما اقدامات اجرا شده ، اطلاعات علمی و تخصصی ، موارد درمانی و رفتاری این بیماری مورد بحث و گفت وگو نهاده شد.

استان ژجیانگ چین یکی از مناطق پیروز دنیا در کنترل بیماری کرونا شناخته شده است.

این ویدئوکنفرانس با همت استانداری البرز برقرار شد

دکتر حسین کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در حاشیه این ویدئو کنفرانس گفت: مهم ترین هدف این ارتباط تبادل تجربه و اقداماتی است که ما انجام دادیم و استفاده از هدایت های کشور چین در کنترل این بیماری می باشد. این ارتباط می تواند از بعد علمی، مدیریتی و اجرایی برای ما بسیار مفید باشد. امیدواریم این ارتباطات ادامه پیدا کند و ما بتوانیم هرچه بیشتر از این تجربیات دنیای استفاده کنیم و آنه را در ادامه فرایند مقابله با کرونا به کار ببندیم.

وی ، مطالعه و آنالیز دقیق رفتار ویروس کرونا و علائم و نشانه ها و درگیری هایی که این ویروس ، مطالعه دقیق رفتار مردم و دولت چین(به عنوان کشور درگیر با کرونا) و نحوه مقابله با ویروس و دستیابی به پیروزیت های حاصل شده ، هوشیاری در ورود ویروس به ایران وایجاد گروه های عملیات تشخیصی برای موارد مشکوک را از جمله اقدامات برشمرد.

کریم گفت : برگزاری جلسات روزانه و منظم در ستاد مبارزه با کرونا در تمام دانشگاه و ادارات و مراکز تولیدی استان، اولویت قرار دریافت مقابله با کرونا در تمام فعالیت ها، استفاده از تمام ظرفیت جامعه پزشکی از بهداشت و درمان و بخش های خصوصی و دولتی در استان البرز، بهره گیری از ظرفیت خیرین و سازمان های مردم نهاد و داوطلبان مردمی در جهت مقابله با کرونا، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها از همان اولین روز شیوع کرونا در استان، تشویق به قرنطینه مردم در منازل بدون استفاده از اجبار برای ماندن در خانه،تعطیلی اصناف غیر ضروری و افزایش ساعت کاری اصناف ضروری را از دیگر اقدامات در استان البرز نام برد.

وی بیان داشت: این ویدئو کنفرانس با حمایت و همکاری استانداری البرز برقرار شد که جای قدردانی دارد.

طبق آمار تا به امروز بیش از 2 هزارو 500 نفر در استان البرز با علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان ها بستری شده که حدود یک هزارو 900 نفر بهبودی یافته و 202 نفر جان باخته اند.

روزانه بین 60 تا 80 نفر با علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری می شوند و بنا به گفته دکتر حسن اینانلو معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز استفاده از روش های مناسب درمانی در این استان موجب شده تا میزان مرگ و میر ناشی از کرونا طی روزهای اخیر کاهش چشمگیری داشته باشد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از180 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 761

به "خبرنگاران تبادل تجارب البرز و چین در زمینه مهار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تبادل تجارب البرز و چین در زمینه مهار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید