خروج یونان از منطقه یورو بعید نیست

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرنگاران: رئیس فراکسیون حزب مردم اروپا با توجه به نتایج همه پرسی یونان و شرایط سیاسی فعلی این کشور خروج این کشور از منطقه یورو را بعید ندانست.

خروج یونان از منطقه یورو بعید نیست

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم در مجلس اروپا در مصاحبه با روزنامه آلمانی تاگس اشپیگل در واکنش به نتایج همه پرسی روز گذشته یونانی ها درباره طرح های ریاضتی که در آن حدود 61.3 درصد یونانی ها با طرح های ریاضتی وام دهندگان بین المللی مخالفت کردند گفت: ما نگران شرایط بسیاری از یونانی ها هستیم. تامین دارو برای آن ها حالا متوقف می گردد. تامین انرژی برای آن ها سخت می گردد چرا که یونان وابسته به واردات انرژیِ است. همچنین بانک های این کشور همچنان تعطیل خواهد ماند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حالا وام دهندگان بین المللی باید به مذاکرات خود با نخست وزیر یونان ادامه دهند گفت: فضای مصاحبهها بسیار تیره و تار است. نخست وزیر یونان وام دهنگان بین المللی را تروریست نامیده است. در نهایت باید ما این مسئله را در نظر بگیریم که در کنار یونان 18 دموکراسی دیگر هم در منطقه یورو وجود دارد. بنابراین باید ابتدا همه اعضای دیگر منطقه یورو در این باره که چگونه باید به این راستا ادامه دهیم اظهار نظر نمایند.

وبر همچنین تاکید نمود که من در حال حاضر سختی های زیادی را برای آغاز دوباره مصاحبهها و مذاکرات منطقی با یونان می بینم. نیروی زیادی باید هزینه گردد تا بار دیگر احزاب بر سر میز مذاکره قرار گیرند. علاوه بر این ما امروز از یک بحران یونان سخن می گوییم و نه از یک بحران یورو.

وی اضافه نمود: کسی که شرایط سیاسی امروز در یونان را مورد آنالیز قرار دهد نمی تواند خروج این کشور از منطقه یورو را رد کند. اما مانند سابق همه می خواهد در این راستا مسئولیتی سیاسی را ایفا نمایند که از وقوع چنین رخدادی جاوگیری به عمل آید.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 821

به "خروج یونان از منطقه یورو بعید نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج یونان از منطقه یورو بعید نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید