خبرنگاران 61 درصد فرانسوی ها به مکرون در انتخابات ریاست جمهوری رأی نمی دهند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، تهران- خبرنگاران- براساس نتایج یک نظرسنجی منتشر شده، 61 درصد فرانسوی ها به امانوئل مکرون، رئیس جمهوری کنونی فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در 2022 رأی نمی دهند؛ همچنین اکثریت آن ها وی را رئیس جمهوری بد توصیف کردند.

خبرنگاران 61 درصد فرانسوی ها به مکرون در انتخابات ریاست جمهوری رأی نمی دهند

به گزارش روز شنبه خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن، براساس نتایج تازه ترین نظرسنجی منتشر شده، تنها 11 درصد از فرانسوی ها اعلام نموده اند که به امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور در دور نخست انتخابات در 2022میلادی رأی می دهند و 28 درصد از آن ها آن را محتمل دانسته اند.

این روزنامه فرانسوی اضافه کرد: این در حالی است که 61 درصد فرانسوی ها، بر اساس این نظرسنجی، به امانوئل مکرون این انتخابات رأی نخواهند داد.

همچنین در این نظرسنجی آمده است که پس از چهار سال دوران ریاست جمهوری امانوئل مکرون، 59 درصد فرانسوی ها وی را رئیس جمهوری بد توصیف کردند.

به نوشته لوپوئن، همچنین 68 درصد مشارکت کنندگان در این نظرسنجی اقدامات مکرون در زمینه مهاجرت، 66 درصد در حیطه تأمین امنیت، 64 درصد درمورد قدرت خرید و 62 درصد درباره بازار کار را به منزله شکست دانستند.

پیش تر روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت: یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، براساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه ایفوپ، خاویر برتراند وزیر بهداشت پیشین فرانسه با کسب 59 درصد آراء و والری پکرس وزیر پیشین تحقیقات و آموزش عالی فرانسه با کسب 55 درصد آراء از امانوئل مکرون رییس جمهوری این کشور پیشی گرفته اند.

بنابراین گزارش، امانوئل مکرون رییس جمهورری فرانسه در این نظرسنجی پیروز به کسب 54 درصد آراء شده است. این در حالی است که مارین لوپن، رئیس حزب راست گرای تجمع ملی با 41 درصد آراء در صندلی چهارم قرار گرفته است.

رییس جمهوری فرانسه با رای مستقیم آرای مردمی و پس از کسب اکثریت مطلق آرا انتخاب می گردد. دوره ریاست جمهوری در فرانسه 5 سال است که برای یک دوره متوالی نیز قابل تمدید است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1466

به "خبرنگاران 61 درصد فرانسوی ها به مکرون در انتخابات ریاست جمهوری رأی نمی دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 61 درصد فرانسوی ها به مکرون در انتخابات ریاست جمهوری رأی نمی دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید