خبرنگاران معاون وزیر صنعت: بخش خصوصی، فرایند تحقق جهش فراوری را شتاب می بخشد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، شیراز- خبرنگاران- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: فعالیت بخش خصوصی، زمینه ساز شتاب بخشیدن به ایجاد اشتغال و تسریع در تحقق واقعی جهش فراوری خواهد بود.

خبرنگاران معاون وزیر صنعت: بخش خصوصی، فرایند تحقق جهش فراوری را شتاب می بخشد

امیر بیات، عصر دوشنبه در جریان بازدید از مناطق ویژه اقتصادی شیراز و جهرم، با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت واحدهای فعال و افزایش ظرفیت فراوری واحدهای صنعتی استان فارس اضافه کرد: با تغییر خطوط فراوری واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و بهره مندی از فناوری های پیشرفته جهان، استفاده از دانش روز و سرمایه گذاری های لازم، واحدهای راکد به چرخه فراوری باز خواهند گشت.

وی، خواهان همکاری و هم افزایی بیش از پیش بخش های مختلف کشور و استان فارس برای برطرف موانع سرمایه گذاری و حل مسائل متقاضیان کارآفرینی و آنالیز اولویت های سرمایه گذاری در هر منطقه شد.

او گفت: سازمان ایدرو با بهره مندی از روحیه همکاری و تعامل مسوولان استان فارس از تمام ظرفیت ها برای جذب سرمایه گذار و توسعه فعالیت های اقتصادی این استان استفاده خواهد نمود.

بیات، سازمان ایدرو را آغازگر توسعه صنعتی در کشور دانست و اعلام کرد: این مجموعه با توسعه زیرساخت های صنعتی، سهم بسزایی در فراوری ناخالص ملی داشته است و افزون بر این، شتاب بخشیدن به تکمیل و افتتاح واحدهای صنعتی، اولویت جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان ایدرو در سراسر کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، همچنین با اشاره به راهبردهای کلان این وزارتخانه در خصوص برنامه های سال 99 ایدرو، گفت: تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام، تعمیق ساخت داخل و تامین اقتصادی پایدار از برنامه های ایدرو برای تحقق جهش فراوری در سال 99 است.

وی، سرمایه گذاران و فعالان صنعتی فراوریی را تکمیل کنندگان زنجیره ایجاد و تقویت فراوری دانست و اضافه کرد: ایدرو به دنبال پیوستگی بین زنجیره فراوری با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در نقاط مختلف کشور است.

تقویت صادرات و به روزرسانی فراوری به تحقق جهش فراوری یاری می نماید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در این بازدید بیان داشت: تقویت بخش صادرات، به روز رسانی شرایط فراوری، تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش و روان سازی امور از مهمترین مواردی است که توجه به آنها به جهش فراوری یاری می نماید.

حمیدرضا ایزدی ادامه داد: ایجاد صنایع مادر، تکمیل زنجیره های فراوری و فراهم کردن شرایط زیرساختی صنایع با فناوری های پیشرفته توام با دانش روز جهان و توسعه صادرات از جمله اولویت های سرمایه گذاری در استان فارس است.

وی، در خصوص ظرفیت ها و قابلیت های شهرستان جهرم نیز گفت: با توجه به ظرفیت های این شهرستان در فراوری محصولات زراعی و باغی، برای ایجاد ارزش اضافه کرده اشتغال زایی، پایداری در فراوری و تنظیم عرضه و تقاضا در توسعه صادرات، لزوم سرمایه گذاری در توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی، فرآوری و بسته بندی محصولات با بهره گیری از فناوری پیشرفته روز جهان لازم است.

منطقه ویژه اقتصادی، محدوده جغرافیایی مشخصی در مبادی ورودی یا در داخل کشور است که با هدف جذب سرمایه های خارجی و داخلی و همچنین ایجاد عرصه فعالیت های فراوریی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه ای و بین المللی ایجاد می گردد.

از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی، صدور مجوز ساخت و انتها کار سرمایه گذاری و فراوریی به صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین آلات خط فراوری و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش اضافه کرده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش اضافه کرده قطعات خارجی در فراوریات، خرده فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف اقتصادیاتی ویژه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 993

به "خبرنگاران معاون وزیر صنعت: بخش خصوصی، فرایند تحقق جهش فراوری را شتاب می بخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر صنعت: بخش خصوصی، فرایند تحقق جهش فراوری را شتاب می بخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید