خبرنگاران فضای مجازی نقطه رخنه و نفوذ دشمن است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: فضای مجازی نقطه رخنه و نفوذ دشمن است و باید سیاستگذاری درستی در این راستا انجام گیرد و همه دستگاه ها در این جهت صدا و سیما را همراهی کنند.

خبرنگاران فضای مجازی نقطه رخنه و نفوذ دشمن است

به گزارش خبرنگاران، جعفر عبدالملکی عصر چهارشنبه درکارگاه آموزشی ارتقای سطح سواد رسانه ای با موضوع آسیب ها و فرصت های فضای مجازی ویژه علما و روحانیون شیعه و سنی در سنندج گفت: امروزه فضای مجازی و رسانه های نوظهور، خود را به جامعه تحمیل کرده اند و تکثر و تعدد شبکه های اجتماعی که روز به روز در حال افزایش است قابل احصاء نیست.

وی اضافه کرد: ما روزانه در معرض پیام های رسانه ای هستیم و اینجاست که بحث سواد رسانه ای معنی می یابد و فرد باید بداند که چگونه در برابر این هجمه رسانه ای زندگی کند تا تحت تاثیر القائات و تشویش ها قرار نگیرد بنابراین در سواد رسانه ای میزان خوراک رسانه ای و شکل و اندازه آن باید تعیین باشد.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان گفت: از صدر اسلام تا به امروز سواد رسانه ای وجود داشته اما امروز فضای مجازی معادلات را برهم زده و این فضای توده ای قابل رویت و احصا نیست و فضای مجازی بر جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان سیطره یافته است.

وی اضافه کرد: امروزه جوانان و نوجوانان به لحاظ استفاده از فضای رسانه ای از والدین پیشی گرفته اند که این امر دچار فاصله، تاخر و شکاف بین والدین و بزرگترها با نوجوانان و جوانان شده است.

عبدالملکی گفت: استفاده بالا از فضای مجازی در واقع یک خطر جدی محسوب می شود و فرد بدون اینکه خودش متوجه شود ذهنیات، حوزه شناختی و ادراکی اش ممکن است در راستا دشمن قرار گیرد و کنترل آن از دست ما خارج شود.

وی یادآور شد: باید در فضای مجازی فعالیت های جدی داشته باشیم و همه دستگاه های فرهنگی صدا و سیما را همراهی کنند چراکه فضای مجازی نقطه رخنه و نفوذ دشمن است و باید سیاستگذاری درستی در این راستا انجام گیرد.

عبدالملکی خودآگاهی را عامل موثری در افزایش دانش رسانه ای گفت و گفت: با توجه به اینکه بحث قومیت در کردستان وجود دارد و این استان مرزی محل و بهانه سواستفاده دشمنان است بنابراین ابزار دشمن فضای مجازی و ماهواره است تا بتواند به اهداف خود برسد و باید با خودآگاهی و افزایش دانش رسانه ای مانع رسیدن دشمن به اهداف شد.

وی اضافه کرد: اکنون سواد رسانه ای اثرگذار نیست و باید دانش رسانه ای مورد توجه باشد چرا که اگر کسی دانش رسانه ای نداشته باشد دیگر نمی تواند اثرگذار باشد.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان بیان نمود: در جنگ نرم که محصول استعمار فرانو است دگرگونی باورها و ارزش ها و سبک زندگی هدف دشمن است که با استفاده از ابزار رسانه ورود و ذائقه و سبک زندگی مردم را دستخوش تغییرات کرده اند.

وی اضافه کرد: بی شک ثروت های نظام سلطه پشت فضای مجازی محسوس است و باید به جوانان، مردم به ویژه به روحانیون هشدار داد چرا که حرکت دشمن در فضای مجازی برای القای تبعیض ذهن جوانان و نوجوانان، ایجاد احساس محرومیت و ناامنی، بی اعتماد کردن مردم نسبت به حاکمیت و ایجاد ناامیدی بین مردم است و در این راستا باید خود را به روز نگه داریم و دانش رسانه ای خود را افزایش دهیم.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در کردستان سیاستگذاری تعیینی در حوزه فضای رسانه نداریم، گفت: این امر نقطه ضعف ما محسوب می شود و باید در این راستا اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه، براساس نظرسنجی های صدا و سیما، علیرغم شیطنت ها و دسیسه های دشمنان برای کمرنگ کردن نقش روحانیون، این قشر همچنان جزو گروه های مرجع جامعه به شمار می فرایند، اضافه کرد: روحانیون با منبر و تریبونی که در اختیار دارند می توانند برای تبیین دانش رسانه ای کمک کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1387

به "خبرنگاران فضای مجازی نقطه رخنه و نفوذ دشمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فضای مجازی نقطه رخنه و نفوذ دشمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید