خبرنگاران حضور ناجیان غریق در تاسیسات گردشگری مشرف به دریا الزامی است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رشت - خبرنگاران - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت : 88 واحد تاسیسات گردشگری مشرف به دریا در استان فعال است که این واحدها ملزم به استفاده از ناجیان غریق و نگهبان هستند.

خبرنگاران حضور ناجیان غریق در تاسیسات گردشگری مشرف به دریا الزامی است

حمیدرضا آذرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تمامی تاسیسات اقامتی در شهرستان های ساحلی استان به صورت مستمر مورد نظارت و بازدید قرار می گیرند.

وی تاکید نمود:مسئولان این واحدها ضمن نظارت بر رعایت شئونات اسلامی، حفظ و پاکیزگی سواحل اطراف تاسیسات، ملزم به استفاده از ناجیان غریق و نگهبانان هستند.

وی، تهیه بروشور با مضامین معرفی مناطق امن شنا و مراکز اقامتی مجاز را ضروری عنوان و اعلام کرد: موضوع ساماندهی سواحل و آماده سازی این بخش برای جذب بیشتر توریست برای رسیدن به توسعه پایدار استان لازم است.

معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گیلان همچنین یادآور شد : نظارت بر رعایت سفر هوشمند : سفر + سلامت با بازگشایی تاسیسات توریستی در استان افزایش یافته است.

آذرپور با تاکید بر اهتمام به سلامت توریستان گفت: تاسیسات توریستی به شرط رعایت پروتکل سفر هوشمند از ابتدای خردادماه بازگشایی شده و نظارت ها افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: اکیپ های ویژه در محورهای استان بر اساس ضوابط، فرم های تدوینی و چک لیست های دستورالعمل ابلاغی سفر هوشمند بر کلیه فعالیت های واحدهای اقامتی، پذیرایی و توریستی نظارت دارند.

وی ادامه داد: بر اساس این فرم ها و چک لیست ها کلیه موارد تخصصی اعم از اخذ و نصب مجوز و پروانه بهره برداری، رعایت اصول بهداشت محیط، بهداشت فردی و کیفیت مواد غذایی، چگونگی و کیفیت ارائه خدمت به توریستان، نکات ایمنی، امنیتی و انتظامی و موارد و پروتکل های بهداشتی مرتبط با دستورالعمل های ابلاغی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

آذرپور از مردم خواست : در صورت شکایت، انتقاد و پیشنهاد با شماره تلفن 01333618465 که از سوی اداره کل استان به صورت 24ساعته در نظر گرفته شده تماس گرفته و یا به وسیله شماره 09629 اقدام کنند.

معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گیلان ادامه داد: با بازگشایی و ارائه خدمات از سوی واحدهای اقامتی، پذیرایی و توریستی، ضرورت اجرای پروتکل های بهداشتی در شرایط ویژه کرونا بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده الزامی می باشد.

این مسئول ضمن تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری، اجرای الزامات دستورالعمل های ابلاغی سفرهوشمند: سفر+سلامت را در بهبود شرایط سفرهای ضروری هموطنان موثر دانست و اضافه کرد: مرجع و اساس تهیه ضوابط و پروتکل های بهداشتی این دستورالعمل، راهنمای گام دوم مبارزه با کووید 19 وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در مراکز اقامتی و حمل ونقل، همچنین ملاحظات عملیاتی در مدیریت این بیماری در بخش اقامتی، تهیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.

وی ادامه داد: نحوه برخورد با موارد مشکوک به بیماری، حفاظت فردی و فاصله گذاری بین کارکنان و حفاظت فردی توریستان بویژه استفاده از ماسک و دستکش در فضاهای عمومی اقامتی یا حمل و نقل از موارد مندرج در این دستورالعمل هاست.

پروتکل های حمل و نقل زمینی، حمل ونقل هوایی و حمل ونقل ریلی، همچنین پروتکل های واحدهای اقامتی، واحدهای پذیرایی بین راهی، مراکز و سایت های تاریخی و موزه ها، دفاتر خدمات مسافرتی، از جمله موارد درج شده ر این دستورالعمل است.

استان گیلان بعنوان یکی از کانون های مهم توریستی شمال کشور دارای 107 هتل، 33 هتل آپارتمان، 81 مجتمع توریستی، 49 مهمانپذیر، یک هزار و 688 خانه مسافر، 30 مجتمع سرگرمی تفریحی، 74 اقامتگاه بومگردی، 360 بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و 28 اسکله توریستی دریایی است.

گیلان از جمله نخستین استان هایی بود که درگیر کرونا شد و به سرعت همه بخش های آن از این بحران متاثر شدند.

بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ تا به امروز 171 هزار و 789 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 72 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 8281 نفر رسید.

از روز 17 تا 18 خردادماه بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و 364 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 648 مورد بستری و 1916 نفرموارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر دریافت موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- 19 در کشور به 171 هزار و 789 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 931

به "خبرنگاران حضور ناجیان غریق در تاسیسات گردشگری مشرف به دریا الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حضور ناجیان غریق در تاسیسات گردشگری مشرف به دریا الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید