خبرنگاران تعریف سناریوهایی جدید برای آموزش مجازی دانش آموزان پس از تعطیلات

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، تهران - خبرنگاران - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه پیش بینی شده که ممکن است ویروس کرونا پس از تعطیلات نوروز نیز ریشه کن نشود، به همین دلیل سناریوهایی برای آموزش مجازی دانش آموزان تعریف نموده ایم.

خبرنگاران تعریف سناریوهایی جدید برای آموزش مجازی دانش آموزان پس از تعطیلات

رضوان حکیم زاده روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران افزود: اکنون چیزی که مهم است این است که وزارت آموزش و پرورش کارگروهی تخصصی درباره مبارزه با ویروس کرونا تشکیل داده و تمام سناریو های لازم برای آموزش دانش آموزان در تمام مقاطع در این کارگروه تعریف شده است.

وی ادامه داد: این کارگروه سعی نموده همه حالت های ممکن برای حوزه آموزش دانش آموزان را پیش بینی کند و اگر در خوشبینانه ترین حالت تا سرانجام تعطیلات نوروز مدارس تعطیل باشد، متناسب با آن پیامدها را تنظیم نموده ایم.

حکیم زاده افزود: اینکه آموزش مجازی دانش آموزان به پس از سرانجام سال تحصیلی یا تابستان کشیده گردد نیز در این کارگروه تصمیم گیری خواهد شد، جمع بندی نتایج این کارگروه نیز توسط وزیر آموزش و پرورش اطلاع رسانی می گردد.

وی گفت: برای دوره ابتدایی در 6 پایه برنامه های آموزشی به صورت مجازی در دو بسته آموزشی ارائه می گردد تا دانش آموزان در این شرایط از درس خود عقب نمانند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین تمام مدیران مدارس به وسیله سامانه مرکز ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی گزارش تداوم آموزش ها را ارائه می دهند تا بدانیم که در هر استان شرایط آموزش به چه شیوه ای پیش می رود.

وی ادامه داد: برای دانش آموزان مناطق دورافتاده و عشایری هم بسته های آموزشی تهیه شده و به وسیله راهبران آموزشی این آموزش ها به دانش آموزان این مناطق ارائه می گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید نمود: به منظور جبران عقب افتادگی درسی دانش آموزان اکنون آموزش ها در دوره ابتدایی چهار برابر و همه زمان هایی که مدنظر بوده برای آنها برنامه ریزی شده است.

حکیم زاده ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط این ویروس در کشور به حالت عادی برنگشته است به همین خاطر برای تمام پایه های ابتدایی آموزش ها به صورت مجازی ادامه خواهد داشت.

در پی شیوع ویروس کرونا طی هفته های اخیرر، بسیاری از مدارس تعطیل شدند و آموزش دانش آموزان به وسیله شبکه آموزش صدا و سیما ارائه می گردد.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز آدینه گفت: تا به امروز 11 هزار و 364 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 514 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و سه هزار و 529 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 733

به "خبرنگاران تعریف سناریوهایی جدید برای آموزش مجازی دانش آموزان پس از تعطیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعریف سناریوهایی جدید برای آموزش مجازی دانش آموزان پس از تعطیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید