خبرنگاران استاندار : بانک های خصوصی نقشی در توسعه مازندران ندارند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، ساری - خبرنگاران - استاندار مازندران گفت : بانک های خصوصی با وجود جذب سپرده های مردمی نقشی در توسعه این استان ندارند.

خبرنگاران استاندار : بانک های خصوصی نقشی در توسعه مازندران ندارند

به گزارش خبرنگاران ، احمد حسین زادگان عصر روز چهارشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری مازندران که با حضور معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در ساری برگزار شد افزود : این بانک ها سرمایه های مردم را در قالب سپرده گذاری جذب می کنند ولی در این استان هزینه نمی کنند و تا به امروز نیز رایزنی ها برای تمکین آنها برای هزینه کرد این سرمایه ها در داخل استان کارساز نبوده است.

وی گفت : انتظار می رود که بانک های خصوصی در مازندران سپرده های مردم این خطه شمال کشور را برای توسعه همین استان در حوزه های مختلف هزینه کنند، نه این که آن را به سایر استان ها انتقال دهند.

کننده عالی دولت در مازندران گفت : انتظار ما این است که ستاد ملی تسهیل و رفع موانع فراوری در این زمینه نیز ورود پیدا کند و بانک های خصوصی را مجاب کند تا سپرده های مردم این استان را برای توسعه این خطه شمال کشور هزینه کنند.

حسین زادگان افزود : اگر چه ما در داخل استان اهرم هایی برای تمکین این بانک های خصوصی برای هزینه کرد سپرده های مردم برای توسعه این استان داریم، ولی پیشنهاد می کنیم که تا قبل از این که بخواهیم از این اهرم ها استفاده کنیم، راهکاری از سوی ستاد ملی برای تمکین این واحدهای مالی اندیشیده شود.

رییس ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری مازندران با اشاره به اختیار ستاد ملی تسهیل خواهان اختصاص اعتبار ملی در قالب تسهیلات بانکی برای رفع نقدینگی چند واحد بزرگ صنعتی در این خطه شمال کشور شد.

حسین زادگان تکمیل پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک ، کمک به واحد صنعتی خوتکا در آمل و طرح های گلخانه ای و صنایع سلولزی را از مطالبات استان مازندران از ستاد ملی تسهیل و رفع موانع فراوری گفت.

استاندار مازندران گفت : مازندران در فراوری مرکبات و برنج به عنوان محصولات راهبردی کشاورزی جایگاه بالایی در سطح کشور دارد و بخش زیادی از نیاز ملی در این استان تامین می شود، ولی در بازاریابی با مسائل زیادی روبرو است که صرفه مالی این فراوری محصولات را کشاورزان سلب کرده است.

حسین زادگان افزود : باید برای فراوری محصولات راهبردی استان تسهیلات لازم در اختیار استان قرار گیرد تا بتوانیم ارزش اضافه کرده این محصولات را برای کشاورزان افزایش دهیم و رونق مالی کشاورزی می تواند ضمن خودکفایی کشور، باعث کاهش نرخ بیکاری می شود.

کمبود مواد اولیه در صنایع سلولزی

کننده عالی دولت در مازندران کمبود مواد اولیه را برای صنایع سلولزی استان یکی از مسائل پیش روی این خطه شمال کشور به دلیل عدم صدور مجوز برای واردات چوب با پوست برای فراوری کنندگان به دلیل مخالفت محیط زیست و سازمان حفظ نباتات گفت و گفت : با وجود دستور رییس جمهوری برای صدور مجوز واردات چوب با پوست با رعایت تمام شرایط قانونی و حفاظتی ، تا به امروز این مجوز از سوی سازمان حفظ نباتات و محیط زیست صادر نشده است و این واحدهای صنعتی را در فراوری با کمبود مواد اولیه روبرو کرده است.

وی افزود : در خواست می شود تا با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری ، مشکل صنایع سلولزی استان با واردات چوب با پوست به این واحدها برای یک دوره زمانی حداقل چهار ساله حل شود و در این دوره زمانی هم با به ثمر نشستن طرح زارعت چوب ، مشکل به طور کامل رفع خواهد شد.

حسین زادگان گفت : درخواست ما از سازمان حفظ نباتات و محیط زیست این است که در صورت صدور مجوز نظارت دقیق خودشان را بر واردات چوب با پوست برای جلوگیری از ورود آفات به استان داشته باشند و ما نیز در این حوزه همکاری لازم را با این دو سازمان خواهیم داشت.

وی دلیل اصرار واحدهای سلولزی به واردات چوب با پوست را ناشی از کاهش هزینه ها گفت.

استاندار مازندران گفت : زمین مورد نیاز برای قرنطینه چوب وارداتی نیز در بندرامیرآباد شناسایی و در اختیار این سازمان ها برای نظارت قرار داده می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1120

به "خبرنگاران استاندار : بانک های خصوصی نقشی در توسعه مازندران ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار : بانک های خصوصی نقشی در توسعه مازندران ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید