تسهیل در انتقال محکومین ایرانی در ارمنستان

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، در دیدار رئیس کانون وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با آرتاک آساطوریان معاون وزیر دادگستری ارمنستان که امروز صورت گرفت، مسئله حمایت از حقوق اتباع دو کشور بویژه محکومین به جرائم مختلف مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

تسهیل در انتقال محکومین ایرانی در ارمنستان

به گزارش خبرنگاران، در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر پیوندهای تاریخی و فرهنگی بین ایران و ارمنستان و سفر هیأت های قضائی دو کشور، از همکاری بین ارگان های قضائی و بویژه نهادهای مدنی و غیر دولتی در حمایت از اتباع خود استقبال کرده و مشارکت و ارتباط بین کانون های وکلای ایران و ارمنستان را در رسیدگی به جرایم اجرا شده و دادن مشاوره های حقوقی به متهمین را مهم و تأثیر گذار دانستند.

آساطوریان معاون وزیر دادگستری ارمنستان با اشاره به تغییرات اجرا شده در ساختارهای حاکمیتی ارمنستان و بویژه وزارت دادگستری این کشور، رفتار مناسب با زندانیان خارجی (نظیر زندانیان ایرانی) را برای انجام مناسک مذهبی، برپایی جشن های ملی و … را از حقوق اولیه زندانیان دانست که در تمامی زندان های ارمنستان در حال انجام می باشد.

امینی رئیس کانون وکلای کشورمان نیز ضمن استقبال و تشکر از دولت ارمنستان با تاکید بر انعقاد یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و ارمنستان برای مبادله و انتقال محکومین دو کشور، خواهان ارائه تسهیلات بیشتر برای انتقال زندانیان دربند دراین کشور شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری کشورمان همچنین کوشش های سفارت کشورمان جهت انتقال محکومین ایرانی به کشورمان، خواهان استفاده از نهادهای مدنی نظیر کانون های وکلای دو کشور برای تسهیل معاضدت های قضائی بین ایران و ارمنستان شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 144

به "تسهیل در انتقال محکومین ایرانی در ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل در انتقال محکومین ایرانی در ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید