ترکیه با 90 هزار صادرکننده به دنبال درآمد 190 میلیارد دلاری ، صادرات ایران غافل از تجارت الکترونیک

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه گفت: مجلس صادرکنندگان ترکیه با 90 هزار صادرکننده و استفاده از بستر های تجارت دیجیتال به دنبال صادرات 190 هزارمیلیاردی در سال 2020 است.

ترکیه با 90 هزار صادرکننده به دنبال درآمد 190 میلیارد دلاری ، صادرات ایران غافل از تجارت الکترونیک

دکتر سید جلال ابراهیمی؛ رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه در تبادل نظر با خبرنگار مالی خبرنگاران اعلام نمود: TİM یا همان مجلس صادرکنندگان ترکیه خود را برای صادرات 190 میلیارد دلاری در سال 2020 آماده میکند، این خبری است که اسماعیل گولله GOLLE اعلام نمود.

ابراهیمی ادامه داد: مجلس صادرکنندگان ترکیه در صدد اجرای یک دیپلماسی تجاری برای اعزام هیئت های تجاری و الکترونیکی صادراتی است و اهداف خود را در کشور های آفریقایی، حوزه اسکاندیناوی، بالکان ها و آسیای میانه تعیین نموده است.

رئیس مرکز مطالعات تجاری ایران و ترکیه اضافه نمود: TİM قصد دارد بر پایه سیستم های عامل دیجیتالی تجارت و تدارکات و آماده سازی کالا های صادراتی و ایجاد و به کارگیری فرهنگ دیجیتالی صادراتی را در ترکیه تقویت کند.

وی با بیان اینکه TİM (مجلس صادرکنندگان ترکیه) یاری اندیشه و برنامه ریز و تنظیم کننده و هدفمند ساز صادرکنندگان ترکیه است ادامه داد: هم اکنون ترکیه بیش از 90 هزار صادرکننده دارد این در حالیست که ما حتی آمار دقیقی از صادرکنندگان ارائه ننموده ایم و از طرفی فاقد فدراسیون ها و کنفدراسیون های استانی و منطقه ای صادرکنندگان در تخصص های کالا های صادراتی ویژه استانی هستیم و یا اگر داریم لزوما سازمان دهی منظم نداشته و نظم و انسجام تشکیلاتی برای ارتباط با همدیگر و یا ارتباط با مراکز فراوری داخلی ندارند و هر کس به طور فردی در چهارچوب شناخت و فرهنگ شرکتی و یا سنتی خود عمل میکند.

بیشتر بخوانید:

ترکیه به دنبال تصاحب کشور های ثروتمند آفریقا

چرا ترکیه به دنبال کاهش وابستگی به توریسم است؟

بازاریابی تجار ترکیه ای چگونه است؟

ابراهیمی اضافه نمود: مجلس صادرکنندگان ترکیه (TİM) هم اکنون در حال تحقیق و تحلیل و آنالیز احتیاج های کشور های واردکننده و تحقیق در حوزه رقبای خود در بازار های وارداتی است. این مجلس تجارت دیجیتالی را که واقعیت تجاری قرن است درک نموده و سایتی آماده نموده است که صادرکنندگان سند تحقیق و تایید عضویت را بلافاصله دریافت کنند و رهنمون تجار در حوزه تجارت الکترونیکی و آنلاین و دیجیتالی باشد.

رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه ادامه داد: باتوجه به کوشش های سازمان توسعه تجارت ایران در ایجاد وبسایت راهنمای تجاری که قسمتی از احتیاج های تجار را برآورده میکند و همچنین تشکیل جلسات آنالیز مسائل صادراتی که بسیار مفید است، ولی احتیاج است که سایت های راهنما با احتیاج های روز تجاری همراه بوده و در جهت خواسته بازار های همسایه و حوزه کشور های هم مرز بیشتر فعال باشد و وبسایت های راهنما لزوما دربرگیرنده احتیاج های جامعه و مخاطب و راهنما برای کمبود های کشور های هدف و نشان دهنده بود های کالایی و تجاری باشد.

ابراهیمی اضافه نمود: در این حوزه بکارگیری گروه های آنالیز علمی از سوی کنفدراسیون صادراتی و ایجاد فدراسیون های منطقه ای و استانی و حتی تعیین فدراسیون های صادرات شمالغرب به جنوبشرق و شمال شرق و جنوب غرب که هرکدام از آن ها جغرافیای ویژه ای را در فراوری و صادرات تعریف میکنند لازم است و با الگوبرداری از TİM که از بازرگانان عضو خود که به کشور های هدف تجاری کالا های اختصاصی موضوعی شرکت متبوع خودرا صادر میکنند خواسته است که هرگونه احتیاج دیگر منطقه تجاری خود را به TİM اطلاع دهند تا در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد و این امر میتواند بازار های جدیدی را رهنمون و رخ نمود نماید و علاوه بر این زمینه را برای اعزام گروه تفحص و تحقیق بازار اتحادیه های صنفی و فراوریی را به مراکز پر احتیاج فراهم میکند.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و ترکیه اضافه نمود: وقتی هدف تعیین باشد و برنامه ریزی درست صورت گیرد و ارتباطات تجاری بر اساس آنالیز و روش مذاکره و نحوه مواجهه با طرف تجاری قبلا آنالیز و آماده سازی گردد رسیدن به اهداف صادراتی با توجه به ظرفیت ها ممکن می گردد.

خانه اقتصاد ایران و ترکیه در سرانجام با اشاره به اینکه TİM هم اکنون بازار های آفریقای شمالی و جنوبی و آمریکای لاتین و شرق دور را در برنامه های صادراتی خود دارد تاکید نمود: بدیهی است از هر 10 دری که دق الباب کنیم 5 در به روی ما باز خواهند شد. خانه اقتصاد ایران و ترکیه آماده ارائه مشاوره رایگان به تجار و صادرکنندگان علاقه مند به ویژه جوانان با انگیزه ایران اسلامی در این حوزه است.

[email protected]

[email protected]

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 726

به "ترکیه با 90 هزار صادرکننده به دنبال درآمد 190 میلیارد دلاری ، صادرات ایران غافل از تجارت الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه با 90 هزار صادرکننده به دنبال درآمد 190 میلیارد دلاری ، صادرات ایران غافل از تجارت الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید