ترودو: انگلیس بدون اتحادیه اروپا ضعیف خواهد شد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز پنج شنبه از دولت انگلیس خواست در جمع کشورهای اتحادیه اروپا باقی بماند.

ترودو: انگلیس بدون اتحادیه اروپا ضعیف خواهد شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

قرار است در تاریخ 23 ژوئن همه پرسی در سراسر انگلیس برای تصمیم گیری درباره ماندن یا جدا شدن از اتحادیه اروپا برگزار گردد.

ترودو در تبادل نظر با خبرگزاری رویترز گفت: کشورش از انگلیس می خواهد در جمع کشورهای عضو اتحادیه اروپا باقی بماند و همه کوشش خود را برای تشویق مقامات این کشور را به کار خواهد گرفت.

وی گفت: البته دولت کانادا به هیچ وجه قصد دخالت در امور داخلی اتحادیه اروپا را ندارد ولی همچنان نگران جدایی انگلیس از این اتحادیه است.

نخست وزیر کانادا با این اشاره به این اعتقاد شخصی اش که برای پیشرفت باید متحد بود حمایت کشورش را از اتحادیه اروپا همراه انگلیس بیان کرد.

وی در مصاحبه اش در دفتر پارلمانی دولت کانادا در اوتاوا گفت: ما رابطه خوبی با اتحادیه اروپا داریم و به طور حتم کشورهای عضو این اتحادیه در این رابطه تاثیرگذار هستند.

وی اضافه کرد: به طور حتم انگلیس بدون اتحادیه اروپا ضعیف تر خواهد شد و تنها در صورتی می تواند قدرت سابق را داشته باشد که یکی از اعضای این اتحادیه بماند.

ماه گذشته باراک اوباما و بسیاری از سران کشورهای اروپایی در سفرهایی جداگانه به لندن خواهان ماندن انگلیس در جمع کشورهای اروپایی شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 289

به "ترودو: انگلیس بدون اتحادیه اروپا ضعیف خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترودو: انگلیس بدون اتحادیه اروپا ضعیف خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید