تحقیق: افسردگی پس از زایمان در دوران قرنطینه دو برابر شده است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، نتیجه یک تحقیق جدید حاکی از آن است ، افسردگی در میان زنانی که تازه مادر شده اند در دوران همه گیری ویروس کرونا حداقل دو برابر فزایش داشته است.

تحقیق: افسردگی پس از زایمان در دوران قرنطینه دو برابر شده است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید که به تازگی توسط محققان انگلیسی انجام شده نشان می دهد، در دوران شیوع کرونا افسردگی پس از زایمان دو برابر بیشتر در مادران شایع بود.

محققان دریافتند که بحران جهانی شیوع ویروس کرونا این مسائل را افزایش داده و احتمال افسردگی و اضطراب پس از زایمان به طور ملموس افزایش یافته است.

محققان دانشگاه کالج لندن از 162 مادر در لندن نظرسنجی کردند و داده ها نشان داد، 47 درصد از این افراد از افسردگی پس از زایمان رنج می برند. مطالعات نشان می دهد قبل از همه گیری نرخ افسردگی پس از زایمان در مادران اروپایی 23 درصد بود.

کارشناسان یکی از علل مهم در افزایش این نوع از افسردگی را عدم حمایت دیگر اعضای خانواده می دانند؛ نتایج نشان می دهد مادرانی که در دوره همه گیری کووید 19 بیش از قبل از نوزادان مراقبت می نمایند بیشتر دچار انزوا، خستگی، نگرانی، عدم کفایت، احساس گناه و افزایش استرس می شوند.کسانی که ارتباط بیشتری با مردم داشتند، نسبت به مادرانی که منزوی تر بودند، علائم افسردگی کمتری داشتند.

چندین مطالعه از اروپا و ایالات متحده نشان داده است کار خانگی مادران و مراقبت بیشتر از بچه ها در طی شیوع بیماری کووید افزایش یافته که نشان می دهد ممکن است مادران را به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1521

به "تحقیق: افسردگی پس از زایمان در دوران قرنطینه دو برابر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق: افسردگی پس از زایمان در دوران قرنطینه دو برابر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید