بلندترین برج دنیا ، تا همین چند وقت پیش!

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، این ساختمان همیشه و همیشه مورد توجه گردشگران بوده و همیشه صفی طولانی برای خرید بلیت آن بسته شده است.

بلندترین برج دنیا ، تا همین چند وقت پیش!

آسمان خراش ها معمولاً در هر شهر یا کشور، از نشانه های پیشرفت آن هستند. حتی وقتی عکس بعضی شهرها را می بینیم، از روی برج های زیبای ساخته شده در آن می توانیم بفهمیم تصویر متعلق به کدام شهر است. فکر می کنید بلندترین برج جهان کجاست؟ از بین برج خلیفه دبی و برج های دوقلوی مالزی یا برج امپایر استیت نیویورک، کدام یک بلندترین یا معروف ترین آن هاست؟

نیویورک سیتی، نیویورک

شهر نیویورک با جاذبه های بی نظیر گردشگری اش و مناطق زیبای توریست پذیرش، خود مقصدی برای گردشگران است اما تعداد بیش از 573 آسمان خراش در این شهر ساخته شده که این شهر را تبدیل به شهر آسمان خراش ها نموده است. نکته مهم این که ساختمان امپایر استیت در محله منهتن شهر نیویورک، زمانی بلندترین برج جهان بود. البته هنوز هم از معروف ترین برج های جهان است، تا جایی که در بسیاری از فیلم ها نشان داده می گردد. از جمله فیلم کینگ کنگ کلاسیک.

ساختمان امپایر استیت Empire State Building

امپایر استیت یک برج 102 طبقه ای تجاری است. به عنوان نماد این کلان شهر شناخته می گردد. سکوی بازدیدی در طبقه هشتادوشش این برج واقع شده است که می توانید نمایی 360 درجه و زیبا از چشم انداز شهر نیویورک را به راحتی از نظر بگذرانید. ساختمانی باشکوه که برای مدت زمانی بلندترین برج جهان بود.

در طبقه صد و دوم این برج، شما حتی می توانید مناظری را شاهد باشید که در فاصله 128 کیلومتری شما قرار دارند. البته اگر در روزهایی به آن جا برسید که هوا صاف و آفتابی باشد. این ساختمان همیشه و همیشه مورد توجه گردشگران بوده و همیشه صفی طولانی برای خرید بلیت آن بسته شده. پس در نظر داشته باشید بهتر است برای دیدن این ساختمان، در ساعات بین 8 تا 10 صبح یا ساعات پس از 10 شب برای بازدید از آن بروید.

نورپردازی ها در شب بر روی این ساختمان زیبا، دل هر مسافر را می رباید؛ چه رسد به این که شما یک گردشگر حرفه ای هم باشید. می توانید ساعت ها نورهای زیبا را به تماشا بنشینید که روی این ساختمان می رقصند و در هر دقیقه تصاویر زیبایی از ترکیب های نوری را برای تان به نمایش می گذارند.

رکورد 40 ساله

این ساختمان بیش از 40 سال به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می شد. تا این که برج مرکز تجارت جهان، در سال 1972، این عنوان را به دست گرفت. هرچند امپایر استیت، دیگر بلندترین آسمان جهان به شمار نمی رود اما هنوز هم به عنوان یکی از مشهورترین ساختمان های دیدنی در جهان شناخته می گردد. هر گردشگر که برای دیدن زیبایی های نیویورک می رود؛ حتماً با آلبومی بی نظیر از چشم اندازهای این ساختمان به خانه بازخواهد گشت؛ با تصاویری بی مثال و رؤیایی از این شهر زیبا، چراکه این محل از محبوب ترین رصدخانه های فضای باز جهان است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 628

به "بلندترین برج دنیا ، تا همین چند وقت پیش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندترین برج دنیا ، تا همین چند وقت پیش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید