ببینید ، سریال آتش سوزی در عروس تالاب ها

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، سریال آتش سوزی در منابع طبیعی تجربه تلخ سال99 استان فارس و آتش سوزی های مکرر میانکاله در بهار1400، سال جاری تابستان در تالاب انزلی در حال تکرار است. تنها در 7 هفته اخیر که از تابستان گذشته، 5 آتش سوزی عمدی در محدوده تالاب اتفاق افتاده که 50هکتار از نیزارها و زمین های این محدوده از منابع طبیعی کشور را خاکستر نموده است.

ببینید ، سریال آتش سوزی در عروس تالاب ها

به گزارش خبرنگاران آنلاین؛ در هفته نخست تابستان سال جاری 3فقره حریق عمدی در تالاب انزلی رخ داد که با سرعت مهار شد. نکته قابل توجه که مورد اشاره دادستان بندرانزلی نیز هست اینکه حریق ها بیشتر با هدف تصرفات غیرقانونی و دست درازی به بیت المال در حاشیه تالاب صورت می گیرد.

چهارمین آتش سوزی 31تیرماه به وقع پیوست و طی درگیری لکه ای حریق، 9.5هکتار از اراضی حاشیه تالاب انزلی به طور کامل سوخت. اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرانزلی در این باره اظهار داشت که متأسفانه افرادی هستند که توجهی به اهمیت و ارزش اکولوژیکی تالاب انزلی ندارند و سهل انگاری آنان موجب می گردد شاهد وقوع آتش سوزی حتی با ته سیگار باشیم؛

طی پنجمین آتش سریالی، قسمت مرکزی تالاب انزلی در محدوده چراغ پشتان از بامداد روز آدینه اسیر شعله های آتش شد. بنابر اعلام فرماندار انزلی، 40هکتار از تالاب سوخته است. 2بالگرد سپاه برای اطفای آتش به تالاب اعزام شدند. در عین حال طبق پیش بینی محیط زیست اگر آتش خاموش نگردد حدود 120هکتار از تالاب را آتش فرا می گیرد. علت این آتش سوزی نیز عمدی است.

تالاب انزلی سال1354 در لیست تالاب های بین المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید. بعلاوه سازمان بین المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده که جزو تالاب های طبیعی و آب شیرین کشور و ازجمله زیباترین منظره ها آبی منطقه است. این تالاب محل تخم ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است و با بیش از 100 گونه پرنده، 50 گونه ماهی و صدها گونه موجودات گیاهی، زیست بوم کم نظیری دارد.

گزارش: تحریریه خبرنگاران

تدوین: مهدی کشوریان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1990

به "ببینید ، سریال آتش سوزی در عروس تالاب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، سریال آتش سوزی در عروس تالاب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید