رازهای استخدام را از زبان کارآفرینان نخبه بشنوید
به گزارش عاشقان علم الکترونیک، استخدام برترین افراد، همیشه از بزرگترین چالش های مدیران بوده است.
برای برترین بودن، باید برترین افراد برای شما کار نمایند. 11 کارآفرینی که در ادامه، داستان و تجربیات آن ها را می خوانید، توانسته اند با استخدام برترین ها، کسب و کار خود را به موفقیت برسانند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.
1- به ارتباطات اهمیت دهید
گری واینرچاک، مؤسس و مدیرعامل واینرمدیا با 600 کارمند و عایدی سالانه بیش از 100 میلیون دلار
من همواره ارتباطات خود را با کارمندان حفظ می کنم. کارمندان مسائل شخصی و رفتارهای متفاوتی دارند. آن ها می توانند به راحتی در خصوص نگرانی هایشان با من صحبت نمایند. وقتی همه به راحتی با هم صحبت کنیم، احتیاجی نیست کارها را چند بار شرح دهم. نکته مهم این است که بیش از حد در خصوص جزئیات بحث نکنید. هدف را تعیین کنید و همراه با تیم به سمت آن حرکت کنید.
2- دوستان برترین کارمندانتان را استخدام کنید
تای لوپز، سرمایه گذار و مشاور کسب و کار، صاحب 8 کسب و کار آنلاین
کسب و کار مانند ازدواج است. اگر مجرد هستید، همواره برترین انتخاب ها به سختی پیدا می شوند. اگر بتوانید فرد بااستعداد و مفیدی برای شرکت خود استخدام کنید، بهتر است از او بخواهید که دوستان خود را نیز به شما معرفی کند. این گونه استخدام برای تشکیل تیم منسجم هم مفید است. در شرکت ما هر فردی که دوستی را معرفی کند و آن شخص بیش از 90 روز در کسب و کار ما بماند، جایزه ای 1000 دلاری دریافت می نماید.
3- علت بااستعداد بودن افراد را پیدا کنید
رابرت ارکی، تهیه نماینده و نویسنده هالیوود که فیلم ها و سریال های او بیش از 5 میلیارد دلار عایدی داشته اند
یک مشاور کسب و کار این نصیحت را ارائه می دهد که باید افرادی باهوش تر از خود را استخدام کنید. باید به این تناقض دقت کنید. افراد باهوش دوست دارند شناخته شوند؛ اما همواره به رهبری شما نیز احتیاج دارند. پس بهتر است افراد باهوش تر از خود را استخدام کنید و با تمامی مهارت های خود، آن ها را در معرض چالش قرار دهید. این برترین روش برای علاقه مند نگه داشتن آن ها در کنار پرورش استعدادهایشان است.
4- از متقاضیان ویدیو درخواست کنید
گرنت کاردون، فروشنده حرفه ای صاحب امپراطوری 500 میلیون دلاری مشاوره املاک
سعی کنید افرادی با اشتیاق فراوان مانند خودتان پیدا کنید. ما برای پیدا کردن این افراد از تکنیک ویدیو استفاده کردیم و به رزومه ها توجه زیادی نداشتیم. پس از مطالعه کلی رزومه، از متقاضیان خواستم در یک ویدیوی 60 ثانیه ای، چیزی به من بفروشند. اگر نتوانند این کار را انجام دهند، برای فروش مناسب نیستند. در مثالی دیگر، یک مصاحبه تلویزیونی اجرا کردیم و از بین 150 نفر، 15 نفر را انتخاب کردیم. این 15 نفر در مجموع 10 میلیون دلار عایدی کسب کردند.
5- ابتدا از شبکه خود آغاز کنید و سپس آگهی های هدفمند منتشر کنید
کام میرزا، مدیر هولدینگ میرزا با عایدی 500 میلیون دلاری
من به ندرت از شرکت های استخدامی و کاریابی یاری می گیرم. ابتدا درون شبکه ارتباطی خود در پی افراد مناسب می گردم و سپس آگهی های آنلاین مناسب با موقعیت شغلی مورد نظر منتشر می کنم. یک کارمند عالی می تواند وظایف زیادی از دوش مدیر و مؤسس بردارد و رشد شرکت را به مقدار 15 درصد افزایش دهد. با داشتن 6 کارمند حرفه ای از این نوع، می توانید رشدی باورنکردنی به شرکت خود بدهید.
6- به شخصیت، ارزش ها و اشتیاق افراد توجه کنید
کریگ هندلی، مؤسس و مدیرعامل ListenTrust
کسب و کار شما احتیاج به افرادی با ارزش ها، اهداف و شخصیت های مشابه دارد. من سابقه استخدام افرادی با رزومه عالی دارم که برای شرکت من مناسب نبوده اند. این موضوع برای آن ها بد بود و برای ما نیز یک شکست بزرگ تلقی می شد. ما 30 سؤال استخدامی آماده کردیم که افراد را از لحاظ هماهنگ بودن با اهداف و فرهنگ کلی شرکت آنالیز می نماید. بعضی از آن ها عبارتند از:
خلاقیت: کشتی شما غرق شده است؛ اما غذا و آب برای مدت یک سال دارید. کدام یک را برای نجات درخواست می کنید: وسایل ضروری یا افراد؟
شخصیت: با یک همکار که در حال نابود کردن تیم است چگونه برخورد می کنید؟
تفریح ها: چه چیزی می توانید به من بگویید که در رزومه به آن اشاره نکرده باشید؟
اشتیاق برای موفقیت: برای این که شما را به عنوان یک متخصص فروش آموزش دهیم، چقدر حاضرید پرداخت کنید؟
7- بر موارد ناملموس تمرکز کنید
جی جرجی، مؤسس انویدیا
من باید بتوانم به افراد اصلی شرکتم اعتماد کنم. من آن ها را در شرایط سخت قرار می دهم تا مقاومت و کوشششان را ارزیابی کنم. در جایگاه های اصلی مدیریتی احتیاج به افرادی ندارم که به راحتی حرف های من را قبول نمایند. همواره تحقیقات گسترده ای در خصوص متقاضیان انجام دهید و جلسات متعددی با آن ها داشته باشید. سعی کنید در فضایی خارج از شرکت جلسه داشته باشید تا رفتارهای عمومی آن ها را آنالیز کنید. در شبکه های اجتماعی نیز آن ها را دنبال کنید تا رفتار شخصی را بهتر متوجه شوید. در مجموع، فردی که رفتار مناسبی در خارج از فضای کاری ندارد، برای استخدام مناسب نیست. من اعتقاد دارم که مهم ترین مورد در کارمندان، پایه های شخصیتی و مهارت های اخلاقی است؛ بقیه موارد حرفه ای همه قابل یاد دادن هستند.
8- برندی مجذوب کننده بسازید
پکا کاسکینن، کارآفرین، سرمایه گذار و مؤسس Leadfeeder
کارمندان باهوش می دانند کدام استارتاپ ها مجذوب کننده تر هستند. آن ها در خصوص نظر مشتریان در ارتباط با شرکت شما تحقیق می نمایند. پس اولین مرحله برای ما این است که به استارتاپی مورد اعتماد و با رشد سریع تبدیل شویم. سپس به جذب نیرو از شبکه ای که تشکیل داده ایم مشغول می شویم. برترین افراد برای تبلیغ ارزش محصولات ما، کاربران قدیمی و وفادار شرکت هستند. برای تشکیل تیم تحقیق و توسعه نیز برترین مکان برای جستجو، در میان کارمندان فعلی است. مزیت اصلی استخدام افراد حرفه ای در استارتاپ این است که بدون مدیریت جزئیات می توانید به موفقیت دست پیدا کنید؛ چرا که همه افراد نقش خود را به خوبی می دانند و برای انجام وظایف کوشش می نمایند.
9- به آهستگی استخدام و به سرعت اخراج کنید
ریف فرست، کارآفرین، سرمایه گذار و مؤسس Crowdfunder
فرآیند استخدام را به آهستگی انجام دهید تا تمامی جوانب شخصیتی و حرفه ای فرد را ارزیابی کنید. این کار به شما اجازه می دهد حس کار کردن در کنار متقاضی را نیز درک کنید. در غیر این صورت ممکن است با مسائلی جدی روبرو شوید.
10 - افراد بااستعداد را به صورت دورکاری به کار گیرید
گری نیلون، مدیر گروه The Rox و Nealon Solutions
ما با افراد بااستعداد به صورت دورکاری قرارداد می بندیم. با این کار هم هزینه های کارمندی را کاهش می دهیم و هم آن ها را در شرایط دلخواه خودشان قرار می دهیم. این گونه افراد بیشتر تمایل دارند به صورت دورکاری کار نمایند. به عنوان مثال تیم های AdWords و تبلیغات فیسبوک ما از برترین افراد هستند و به صورت دورکاری با ما همکاری می نمایند. با این کار نه تنها هزینه ها را کاهش دادیم بلکه بازگشت سرمایه در تبلیغات نیز برای ما بیشتر شده است.
11- با افراد حرفه ای مانند شرکای تجاری رفتار کنید
روی مک دونالد، مؤسس و مدیرعامل OneLife
ما فرایند تعیینی برای استخدام داریم. برترین افراد را برای موقعیت مورد نظر پیدا می کنیم و پس از استخدام، به کار آن ها احترام می گذاریم. ما با آن ها مانند شرکای تجاری رفتار می کنیم و حقوق خوبی نیز پرداخت می پردازیم. برترین مشتریان ما، کارمندان ما هستند.
منبع: الی گشت