ایجاد 621 فرصت شغلی در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در استان مرکزی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: 170 فرصت شغلی در حوزه گردشگری و 451 فرصت شغلی صنایع دستی در کارنامه اشتغال میراث فرهنگی استان در سال رونق فراوری ثبت شد.

ایجاد 621 فرصت شغلی در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در استان مرکزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، علیرضا ایزدی با اعلام این خبر گفت: با توجه به نام گذاری سال 98 به نام رونق فراوری، در حوزه گردشگری و صنایع دستی 62 فرصت شغلی در استان ایجاد شد.

او با اشاره به اینکه توسعه بخش گردشگری به عنوان یک اولویت در برنامه های ما قرار گرفته است و از سرمایه گذاران این بخش در استان حمایت می گردد، از 11 طرح گردشگری به مبلغ 133 میلیارد ریال و تعهد 154 نفر اشتغال و چهار طرح صنایع دستی به مبلغ 4میلیارد ریال با تعهد 15 نفر اشتغال به وسیله اشتغال پایدار روستایی و عشایری (کارا) در سال گذشته اطلاع داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در ادامه اضافه نمود: همچنین یک طرح به وسیله تفاهم نامه سه جانبه با بنیاد توسعه روستایی و بنیاد علوی و بانک سینا به مبلغ 25میلیارد ریال و تعهد 15 نفر اشتغال انجام شد.

او گفت: همچنین تعداد 77 طرح مشاغل خانگی به مبلغ 77میلیارد ریال برای اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی گردید.

ایزدی اضافه نمود: هشت طرح نیز به مبلغ 1233میلیارد ریال با اشتغال پیش بینی شده 556 نفر از محل مصوبه بند الف تبصره 18 برای پرداخت تسهیلات به بانک های عامل معرفی گردیدند.

او درباره طرح های سرمایه گذاری شرح داد: بعضی از این طرح ها مانند واحدهای بوم گردی در زمان کوتاه تری به بهره برداری و اشتغال می رسد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 782

به "ایجاد 621 فرصت شغلی در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 621 فرصت شغلی در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید