ایجاد 30 هزار شغل در حوزه فناوری در سال جاری

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری استان یزد، مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، به تشریح سیاست ها و برنامه های این وزارت در حوزه علم و فناوری پرداخت و جدی تر شدن حرکت های علمی در کشور و پرداختن به برنامه های کیفی به جای برنامه های کمی را از مزیت برنامه ها و سیاست های جدید وزارت علوم دانست.

ایجاد 30 هزار شغل در حوزه فناوری در سال جاری

وی برضرورت توجه کافی به بخش فناوری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اشاره و تأکید کرد: پژوهش های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، بایستی با هدف رفع نیازهای جامعه، بازار کار و صنعت انجام شوند.

دکتر خسرو پیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف ایجاد دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، ایجاد مراکز فناوری تخصصی به منظور ارتباط بیشتر با صنعت را یکی از ماموریت های این دفتر دانست و توسعه تعداد پارک های علم و فناوری از تعداد 36 پارک در سال 1393 به 42 پارک علم و فناوری در سال 1396 را بخشی از اقدامات اجرا شده در این حوزه عنوان نمود.

وی با اشاره به اینکه توسعه پارک های علم و فناوری تخصصی با همکاری بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی از دیگر ماموریت های این دفتر بود، گفت: در این راستا مراکز نوآوری و مراکز رشد واحدهای فناور از تعداد 154 مرکز در سال 93 به 186 مرکز در سال جاری رسیده است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، همچنین ایجاد دانشگاه کارآفرین، آمایش فناوری و برنامه راهبردی پنج ساله را از برنامه ریزی ها و سیاست های ملی فناوری در این دفتر عنوان نمود و افزود: تهیه شاخص های کلان ارزیابی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور، تدوین سند آمایش فناوری و تهیه نقشه راه فناوری از اقدامات مدنظر این دفتر در برنامه آمایش فناوری است.

وی بر ضرورت همکاری بین دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری تأکید کرد و ارائه شاخص های ورودی فرآیندی و خروجی مربوط به دانشگاه کارآفرین و تدوین مدل همکاری پارک های علم و فناوری با دانشگاه ها را از سرفصل های برنامه ایجاد دانشگاه کارآفرین در کشور برشمرد.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1209

به "ایجاد 30 هزار شغل در حوزه فناوری در سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 30 هزار شغل در حوزه فناوری در سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید