او می خواهد با ایران ادامه دهد: افکار نیک پشت پندار کی روش

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دغدغه های کی روش در مواجهه با فوتبال ایران تمامی ندارد. او درآستانه بازی با ژاپن هم به ضعف هایی که درفوتبال ایران مشاهده نموده اشاره می نماید؛ بی آنکه نگران بازی فوق حساس با ژاپن باشد.

او می خواهد با ایران ادامه دهد: افکار نیک پشت پندار کی روش

حمیدرضا عرب،کی روش با احترام تمام از فوتبال ژاپن یاد نموده و این تیم را با پرستیژترین-شما بخوانید باشخصیت ترین- تیم آسیا خوانده است تا بازیکنانش غره نشوند اما درعین حال هیچ نشانه ای از نگرانی وترس نیز درگفتارش دیده نمی گردد. آرامشی برخواسته از حس اعتمادی عمیق به سربازانی که مثل موم دردستانش به حرکت درمی آیند. اهداف همان است که پیش ازجام ملت های آسیا ترسیم نموده بود: گذرازنیمه نهایی و رسیدن به فینال.

ژاپن با همه زوایای آشکاروپنهان فنی اش نتوانسته حتی به شکل کلامی استراتژی سرمربی تیم ملی را تغییردهد. او از پیروزی حرف می زند، از رسیدن به فینالی که جایش 43سال درویترین افتخارات فوتبال ایران خالی بوده است. کی روش درحالی که با این جملات اعتماد به نفس خود وتیمش را عیان نموده، درنشست خبری پیش ازبازی نیمه نهایی جام ملت ها به عمل گرایی ژاپنی ها درایجاد بسترهایی مناسب برای تیم ملی کشورشان اشاره نموده است. بی آنکه به مسائل فنی بازی نیمه هایی ریزگردد، و درحداقل نگرانی، بازهم دست گذاشته روی همان دغدغه های همیشگی اش؛ انتظاراتی که درفوتبال ایران کمتربرایش برآورده شده است.

آنچه کی روش را درآستانه تقابل با ژاپن نگران نموده درحقیقت خود بازی نیست. او نه از ناگاماتو واهمه ای دارد، نه ازاندو ویوشیدا و نه شیباساکی وبازی سراسرمرموزانه بچه های سرزمین آفتاب. آنچه افکارکی روش را مشوش نموده نحوه نگاه به تیم ملی است. او به ماجرای 9بازیکنی اشاره نموده که درزمان مربیگری اش درتیم ناگویا ازتیمش گرفته شده و به تیم ملی سپرده شد؛ ماه ها دوری ازبازیکنانی که برای شان زحمت ورنج بسیار کشیده وبه خواست فدراسیون فوتبال ژاپن تمام قد به خدمت تیم ملی ژاپن درآمده اند.

درفوتبال ایران اما سال ها است برسرحضوربازیکنان درتمرینات تیم ملی بحث و جدل به پا می گردد. مجادلات لفظی، وقت گیروکشداری که جزایجاد فضایی تنش زا محصول دیگری برای کی روش نداشته است.

بیان این نگرانی اززوایه ای دیگرمی تواند تمایل سرمربی تیم ملی برای ماندن درفوتبال ایران را عیان کند. یک سیگنال غیرمستقیم به سمت تصمیم گیران فوتبال ایران با این مضمون که همچنان می خواهم بمانم. کی روش درعین حال یکی از شروطش برای ماندن درفوتبال ایران را درنشست خبری پیش ازبازی با ژاپن بیان نموده است. بسیارنرم و با ظرافت.

صحبت ازکاستی های فوتبال ایران و به رخ کشیدن آنچه براحوالات تیم ملی ژاپن می گذرد نشان می دهد که سرمربی تیم ملی برای ادامه کاربا فوتبال ایران این شروط را جدی خواهد گرفت. کی روش اگرنمی خواست با فوتبال ایران ادامه دهد هرگزدرآستانه چنین بازی بزرگی پرده از دغدغه هایش برنمی داشت. او می توانست بی تفاوت ازکنارکاستی هایی که سال ها با آن دست و پنجه نرم نموده عبور کند و برود اما درمقابل این ضعف ها ایستاده است. حتی درنزدیک ترین زمان به قطع همکاری با تیم ملی و درسخت ترین برهه کاری اش و پیش از یک بازی فوق حساس و حیاتی.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 50

به "او می خواهد با ایران ادامه دهد: افکار نیک پشت پندار کی روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "او می خواهد با ایران ادامه دهد: افکار نیک پشت پندار کی روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید