تیم ملی جوانان ایران به جام جهانی صعود کرد، فریاد یا حسین در قلب بحرین

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، شاگردان امیر حسین پیروانی با شکست ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا، مجوز حضور در جام جهانی را کسب کردند.

تیم ملی جوانان ایران به جام جهانی صعود کرد، فریاد یا حسین در قلب بحرین

به گزارش خبرنگاران، در آخرین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی فوتبال جوانان آسیا به میزبانی بحرین، تیمهای ملی ایران و ازبکستان از ساعت 19:45 در استادیوم خلیفه به مصاف هم رفتند. تیم پیروز این دیدار علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی، راهی مسابقات جام جهانی 2017 زیر 20 سال کره جنوبی هم می شد که شاگردان امیر حسین پیروانی توانستند ازبکستان را با 2 گل شکست دهند و راهی جام جهانی شوند.

تیم ملی ایران آخرین بار در سال 2000 توانسته بود مقام چهارم مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تهران را به دست بیاورد و با بازیکنانی نظیر ایمان مبعلی، مهرزاد معدنچی، جواد کاظمیان و ... به جام جهانی صعود کند و پس از 16 سال یک بار دیگر شاگردان پیروانی این مهم را تحقق بخشیدند.

در این دیدار و در دقیقه 13 بازی ابتدا رضا جعفری توپی را که از روی ضربه ایستگاهی به سمت دروازه ازبکستان ارسال شده بود را در شلوغی محوطه جریمه وارد دروازه ازبکستان کرد و ایران را با یک گل پیش انداخت. در ادامه بازی ازبکها حملات متعددی را روی دروازه ایران تدارک دیدند اما نتوانستند از موقعیتهای خود بهره لازم را ببرند تا نیمه نخست با همین گل به خاتمه برسد.

در شروع نیمه دوم باز هم رضا جعفری روی غفلت مدافعان ازبکستان، توانست در دقیقه 46 برای ایران گلزنی کند تا هم از فشار ازبکستان کاسته گردد و هم ایران بهتر از نیمه نخست بازی کند. پس از گل جعفری، باز هم موقعیتهایی برای هر دو تیم به وجود آمد اما هیچ توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد تا این نتیجه تا خاتمه بازی ادامه داشته باشد و ایران پیروز میدان گردد.

به جز ایران، تیم های ژاپن، عربستان و ویتنام هم مجوز حضور در جام جهانی جوانان را به دست آورده اند و روز پنج شنبه در مرحله نیمه نهایی مسابقات ایران و عربستان ساعت از ساعت 16:45 مقابل هم قرار می گیرند و ویتنام و ژاپن هم ساعت 19:45 به مصاف هم می روند تا چهره تیمهای حاضر در دیدار خاتمهی تعیین گردد.

ایران در مرحله گروهی مسابقات ابتدا دو تساوی مقابل قطر و ژاپن به دست آورد و با شکست یمن پس از ژاپن به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

تیم ایران در این دیدار با لباسهای قرمز و ازبکستان با لباسهای سفید به میدان رفت. قضاوت این دیدار را محمد تقی از سنگاپور بر عهده داشت.

برای ایران شهاب عادلی، سید ابوالفضل رزاق پور، نیما طاهری، عارف غلامی، شاهین عباسیان، علی شجاعی، محمد سلطانی مهر، امید نورافکن، رضا شکاری، محمد مهدی مهدیخانی و رضا جعفری به میدان رفتند.

به گزارش خبرنگاران، ملی پوشان فوتبال ایران پس از این موفقیت بزرگ در استادیوم ملی منامه فریاد یا حسین سر دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 460

به "تیم ملی جوانان ایران به جام جهانی صعود کرد، فریاد یا حسین در قلب بحرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی جوانان ایران به جام جهانی صعود کرد، فریاد یا حسین در قلب بحرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید