اولین تصویر گرافیکی از سایپا P 90؛ معرفی ویژگی های طراحی ال 90 ایرانی
به گزارش عاشقان علم الکترونیک، پس از شروع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه صنعت خودرو ایران، شاهد عدم ادامه همکاری شرکای خارجی خودروسازان ایرانی بودیم. حال پس از مدتی گروه خودروسازی سایپا بدون حضور کمپانی رنو در ایران و با اتکا بر دانش بومی، خودرویی جدید را بر پایه ال 90 معرفی نموده است.
جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ دیجیتال کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.
به گزارش سایپانیوز، سایپا P90 در صندلی یک سدان متوسط قرار است تا در آینده ای نه چندان دور پا به جاده های کشور بگذارد.
گروه خودروسازی سایپا با استفاده از ظرفیت های قرارداد با کمپانی رنو، پلفترم B0 گروه رنو-نیسان را برای توسعه محصولی نوین به کار گرفته است. سایپا P90 به عنوان یک سدان متوسط بر روی همین پلتفرم توسعه پیدا نموده و سازه ای ارتقا یافته را به نام خود ثبت نموده است.
با توجه به داخلی سازی هایی که در این سال ها برای خانواده محصولات رنو در ایران اجرا شده بود، ظرفیت به وجود آمده در پروژه P90 استفاده شده و از همین رو اصول کیفی نمونه های خارجی در این پروژه ایرانی رعایت شده است. اولین معرفی سایپا P90، با تصاویر گرافیکی این خودرو همراه شده است.
سایپا P90، سدان مدرن با داخلی سازی حداکثری
سایپا P90 فقط یک فیس لیفت ال 90 نیست، بلکه خودرویی ارتقا یافته در ظاهر و باطن است که تفاوت های قابل توجهی نسبت به نسخه خارجی و قدیمی دارد.
سایپا P90 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به مراتب صندلی بالاتری نسبت به رنو ال 90 دارد و ویژگی های به روزتری در آن دیده می گردد.
در بخش جلوی سایپا P90، طراحی متفاوتی از ال 90 اتخاذ شده و خطوط جدید طراحی سایپا در ظاهر آن دیده می گردد. کاسه چراغ ها با اجزای جدیدی همراه شده اند و به مراتب ساختار به روزتری نسبت به رنو ال 90 دارند.
چراغ های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و... از جمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ های جلوی سایپا P90 نسبت به نمونه خارجی است.
همچنین طراحی جلوی P90 با توجه به اصول روز اجرا شده و سپر، درب موتور و گلگیر ها نیز سبک کاملا جدیدی از طراحی را بر روی پلفترم B0 گروه رنو-نیسان نشان می دهند.
طراحان مرکز تحقیقات سایپا هم در این پروژه سعی نموده اند تا P90 مانند سایر محصولات جدید این خودروساز ایرانی با استاندارد های جهانی، چون ECE و استاندارد حفاظت از عابر پیاده به بازار بیاید. لبه دار بودن درب موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه ای جدید درب محفظه موتور از جمله تغییرات استانداردی است که بر روی ال 90 ایجاد شده تا P90 با قواعد به روزتری همراه گردد.
در بخش طراحی عقب نیز می توان گفت دیگر سادگی همیشگی محصولات مالی گروه رنو در آن دیده نمی گردد و بخشی از اجزای چراغ های عقب بر روی درب صندوق، سپر و گلگیر طراحی شده اند. از سویی با تغییراتی که در گلگیر های جلو و عقب، قالب درب موتور و سپر ها داده شده می تواند ظاهری جوان پسندتر را در P90 مشاهده کرد، ظاهری که دیگر خطوط طراحی ساده و خسته کننده در آن وجود ندارد و خط های تیز و اسپرت بدنه با سبکی عضلانی در بیرون P90 دیده می گردد.
سایپا P90 قرار است تا در نسخه های مختلف به بازار عرضه گردد و همان طور که پیش تر اعلام شده بود، پروژه پیشرانه های جدید گروه خودروسازی سایپا روی آن و سایر محصولات جدید در دست انجام است و در آینده نزدیک قوای محرکه این محصولات نیز معرفی خواهد شد.
منبع: فرارو