اسکوتر برقی، مزایا، معایب و هر آنچه باید راجع به آن بدانیم

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، چنانچه شما نیز ساکن شهرهای بزرگ هستید و از اینکه ساعت ها مجبور هستید در ترافیک های سنگین و طولانی بمانید، خسته و کلافه شده اید و علاقه مند هستید که تردد خود را به راحتی و سهولت انجام دهید، یکی از بهترین گزینه هایی که پیش رودارید اسکوتر برقی هست.

اسکوتر برقی، مزایا، معایب و هر آنچه باید راجع به آن بدانیم

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام عالی رو، ما در این صفحه قصد داریم این وسیله نقلیه نسبتا جدید را به شما معرفی کنیم و مزایای استفاده از آن را برای شما توضیح دهیم. لذا چنانچه شما نیز به این موضوع علاقه مند هستید تا خاتمه این صفحه همراه ما باشید.

امروز اسکوتر برقی در سرتاسر دنیا مورد توجه افراد بسیاری در افشار گوناگون جوامع مختلف بخصوص جوانان و نوجوانان قرار گرفته است.

اسکوتر برقی و معضلی به نام ترافیک:

در جوامع امروزی یکی از شاخصترین مسائل مردم ترافیک های بسیار طولانی هست؛ این در صورتی است که مردم همیشه تمایل دارند که هر چه زودتر و در تایم های تعیین و صد البته با امنیت به مقصد خود برسند.

با توجه به این که استفاده از سوخت های فسیلی به دلیل سطح بالای آلودگی های زیست محیطی که فراوری می نمایند و معضلات فراوانی که جوامع را درگیر با عواقب آن می نماید، ازاین رو سال هاست که دیگر دانشمندان به فکر استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک هستند که استفاده از الکتریسیته یکی از این منابع است و یکی از وسایل نقلیه ای که با الکتریسیته کار می نماید، اسکوتر برقی ست.

البته این که الکتریسیته از چه منابعی فراوری می شود نیز در حاصل کار (کاهش آلودگی هوا) بسیار تاثیر گذار است.

اکنون وقت آن است که آنالیز کنیم که اسکوتر برقی چیست و چگونه کار می نماید؟

نام دیگر این دستگاه هاور بورد یا اسکوتر هوشمند است؛ اسکوتر برقی دستگاه پیچیده ای نیست و از اتصال یک محور به دوچرخ ساخته شده است که داری باتری قابل شارژ است. از جذابیت ها و هیجانات این وسیله این است که: پدال گاز و یا ترمز ندارد،

بلکه دارای دو سنسور (سنسور جایرسکوپ بوده) که این سنسورها جهتِ حرکت پاها و فشار پاها را تشخیص می دهند و پردازش می نمایند، سپس تعادل روی 2 چرخ را برقرار می نمایند.

در اینجا به نحوه استفاده از اسکوتر برقی می پردازیم:

استفاده از این دستگاه احتیاجی به گذراندن مراحل آموزشی ندارد و کار چندان دشواری هم نیست. اوایل برای حفظ تعادل می توان از فردی یاری گرفت و یا اینکه در کنار درخت، ستون و یا دیوار تمرین کرد.

برای سوار شدن یکی از پاها را روی اسکوتر برقی قرار داده و بعد از روشن شدن چراغ دستگاه که نشان دهنده تایید حرکت هست پای دیگر را روی آن قرار می دهیم.

این دستگاه را تنها با حرکت و فشار پا می توان کنترل کرد، اگر بخواهیم از سرعت اسکوتر برقی بگوییم، باید به این نکته اشاره نمود که سرعت این وسیله بستگی به فشار وارد شده از سمت پاها دارد و هر چه فشار وارد آمده بیشتر باشد سرعت این دستگاه نیز بیشتر می شود و هر چه فشار کمتر، سرعت نیز کمتر خواهد شد.

مزیت های اسکوتر برقی

از مزیت های شاخص و مهمی که این وسیله نقلیه انفرادی دارا هست، بی صدا بودنِ آن است، بدون کوچک ترین سروصدایی حرکت می نماید و شما را به مقصد می رساند. بنابراین از اسکوتر برقی در هر مکان و هر زمانی، می توان استفاده کرد.

دومین ویژگی قابل توجه این دستگاه، قابلِ شارژ بودنِ آن است که همین امر سبب شده، ازنظر زیست محیطی جایگزین بسیار مناسبی بجای وسایل نقلیه با سوخت های فسیلی (بنزین و گازوئیل...) می باشد

با استفاده از این دستگاه ها از نظر مالی، هم به خانواده ها (مردم) یاری می شود و هم یاریی به دولت و دولتمردان خواهد شد، زیرا با کاهش میزان مصرف سوخت های فسیلی احتیاج کشور به واردات نیز کاهش می یابد.

در درازمدت سبب کمتر شدن میزان آلودگی ها و در پی آن کمتر شدن امراض گوناگونی، از جمله بیماری های ریوی و قلبی (که در اثر آلودگی حاصل از سوخت فسیلی هست) می شود.

پس می توان گفت که اسکوتر برقی می تواند نقش چشمگیری در سلامت جامعه ایفا نماید؛ پیشنهاد ما برای داشتن آسمانی آبی و زمینی پاک برای فرزندان و آیندگانمان، استفاده روزافزون و همه گیر از این وسایلی ست که آلودگی های زیست محیطی فراوری نمی نماید.

از اسکوتر برقی حتی در محیط های کاری نیز می توان استفاده کرد، برای مثال محیط های کاری که حرکت و جابجایی افراد در آن زیاد است. همانند کارگاه ها، رستوران ها، پارکینگ ها، سوله ها، انبارها، کارخانه های فراوریی وسیع و ...

قابلیت و توان حرکتی اسکوتر برقی:

سرعت پیمایش مسافت این دستگاه 15 کیلومتر بر ساعت است و اگر کاملاً شارژ باشد قادر به پیمودن 20 کیلومتر مسافت خواهد بود. روی اسکوترها نمایشگرهایی وجود دارد که از با مشاهده آن می توان به میزان شارژ آن پی برد. علاوه بر این در برخی مدل های پیشرفته تر امکان اتصال به تلفن همراه هوشمند و کنترل سرعت و میزان شارژ باتری هستند. همچنین می توانید با استفاده از این امکان متوجه شوید که با شارژ موجود تا چند کیلومتر دیگر می توانید به پیمایش جهت بپردازید.

جدا از برقراری تعادل، این دستگاه ها قابلیت حرکت در هر نوع سطحی را دارا می باشند، اعم از سطوح صاف و هموار و سطوحی که دارای شیب هستند و در این سطوح تا سرعت 15 کیلومتر بر ساعت می توانند حرکت نمایند.

سپاس از اینکه تا خاتمه این مطلب با ما همراه بودید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 682

به "اسکوتر برقی، مزایا، معایب و هر آنچه باید راجع به آن بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوتر برقی، مزایا، معایب و هر آنچه باید راجع به آن بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید