اسپورت آکورد به مانند اسکار ورزش است، جایزه ام هدیه خداوند بود

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران، زهرا نعمتی روز چهارشنبه در مراسمی که با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، ژاک روگ، روسای فدراسیون های جهانی و دیگر مسئولان ورزش در سن پترزبورگ روسیه برگزار گشت پیروز به کسب جایزه اسپورت آکورد گشت.

اسپورت آکورد به مانند اسکار ورزش است، جایزه ام هدیه خداوند بود

نعمتی در نشست خبری صبح شنبه که با حضور نمایندگان رسانه ها در فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین برگزار شد گفت: این افتخار نه تنها برای من بلکه برای تمام بانوان ایرانی است و این نشان می دهد که تمام تلاش های ما از چشم جهانیان دور نمی ماند. من در این مراسم به همراه آقایی از مکزیک که نامزد کسب این عنوان بود رقابت کردم و خوشبختانه بخت یارم بود و جایزه را دریافت کردم.

وی افزود: بنیاد اسپورت آکورد که مقر آن در سوییس است 91 عضو دائم دارد و نقشی حمایتی از فدراسیون های ورزشی ایفا می کند. هر ساله به بهترین های ورزش، یک نفر در انفرادی و سه نفر در تیمی جایزه اهدا می شود. همچنین در این مراسم نمایشگاهی تشکیل شده بود که بیشتر فدراسیون ها و حتی شهرهای نامزد المپیک 2020 از جمله توکیو، استانبول و مادرید غرفه داشتند.

بانوی کماندار پارالمپیکی ایران گفت: به من تندیسی اهدا شد که از اهمیت بالایی برخوردار است که می تواند آن را در حد اسکار ورزش دانست. معیار انتخاب به این صورت است که افرادی که در زمینه ورزش کار به خصوصی انجام داده باشند و یا در جامعه تاثیرگذار بوده باشند مفتخر به کسب این جایزه می شوند. البته من به بالاترین سطح ورزش که همان کسب طلای پارالمپیک بود فکر می کردم اما خوشحالم که حالا به عنوان بهترین ورزشکار جهان پیروز به کسب این جایزه شدم که این را یک هدیه از جانب خداوند می دانم.

نعمتی ادامه داد: در این مدت کمیته ملی پارالمپیک با فدراسیون جانبازان و معلولان حمایت های زیادی از من به عمل آورد که اگر این حمایت ها نبود این پیروزیت کسب نمی شد. البته از بخش خصوصی انتظار حمایت بیشتری داریم و این طور نباشد که فقط به ورزش آقایان اهمیت داده بشود. از حالا به بعد می توانیم اعتماد بیشتری به بانوان داشته باشیم. البته بعد از طلای پارالمپیک کار من سخت تر شده. نه تنها بار سنگین تری بر دوش من بلکه بر دوش تک تک مسئولان ورزش واقع شده است تا بتوانیم این افتخار آفرینی را تکرار کنیم. سعی می کنم پله های ترقی را همچنان به سوی بالا پیش بروم و راه برگشتی نباشد.

وی گفت: حدود 6 سال است که در تیراندازی با کمان کار می کنم. در همان 6 ماه اول به تیم ملی تیروکمان دعوت شدم و پیروز شدم رکوردهای خوبی به ثبت برسانم. در مسابقات آسیایی هند نشان برنز انفرادی و نقره تیمی را به دست آورم. سال 2010 به تیم ملی پارالمپیک پیوستم و در اولین مسابقات جهانی در کشور چک طلای انفرادی و نقره تیمی را کسب کردم و رکورد جهانی دوبل 70 متر را نیز جابه جا کردم. در بازی های آسیایی 2010 گوانجو نیز مدال برنز کسب کردم و در سال 2010 در رقابتهای قهرمانی جهانی ایتالیا رکورد مجموع چهار مسافت را جا به جا کردم. علاوه بر آن نشان نقره انفرادی و برنز تیمی و طلای میکس را به نام خودم به ثبت رساندم و در سال 2012 در مسابقات جهانی چک، طلای انفرادی و برنز میکس را به دست آوردم. در آخرین رقابت مهمی که شرکت داشتم بازی های پارالمپیک 2012 لندن بود که علاوه بر کسب طلای انفرادی و برنز تیمی، پیروز شدم رکورد پارالمپیک را نیز جابه جا کنم.

نعمتی در پایان افزود: در این مسابقات پاراآسیایی و آسیایی اینچئون کره جنوبی تمام تلاش خود را به کار می بندم. البته در این چند وقت بیشتر درگیر مصاحبه بودم اما از این پس تمرکز بیشتری را بر روی تمرینات خود قرار می دهم تا بتوانم پیروزیت های خود را تکرار کنم. فقط این نکته را ذکر کنم که بانوان ایرانی نباید امید خود را از دست بدهند چرا که تلاش های آنان از چشم جهانیان دور نمی ماند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 258

به "اسپورت آکورد به مانند اسکار ورزش است، جایزه ام هدیه خداوند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپورت آکورد به مانند اسکار ورزش است، جایزه ام هدیه خداوند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید