جزئیات رقابت فرهاد حسن زاده برای دریافت جایزه اندرسن

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران، دفتر بین المللی کتاب کودک و نوجوانIBBY شب گذشته با انتشار فهرست اسامی نامزدهای دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن، نام فرهاد حسن زاده نویسنده ایرانی را نیز برای رقابت به منظور دریافت این جایزه در این فهرست قرار داد.

جزئیات رقابت فرهاد حسن زاده برای دریافت جایزه اندرسن

بر این اساس حسن زاده در فروردین ماه امسال برای دریافت این جایزه بین المللی در حوزه تالیف و تصویرگری کتاب کودک باید با ماری آدو مورایل از فرانسه، اکیو کادونو از ژاپن، جوی کاولی از نیوزلند و اولف استارک از سوئد رقابت کند.

این دفتر همچنین نامزدهای دریافت جایزه تصویرگری خود در سال 2018 را نیز به این توضیح گفت: پابلو برناسکونی از آرژانتین، لیندا ولفسگروبر از اتریش، ژیونگ لیانک از چین، ایونا چملوسکا از لهستان، ایگورکولینیکوف از روسیه و آلبرتین از سوئیس.

رئیس هیئت داوران این دوره از این مراسم از کشور کانادا انتخاب شده است و داورانی از روسیه، ژاپن، اسپانیا، اسلونی، یونان، لبنان، ونزوئلا، مصر، آرژانتین و آمریکا به انتخاب برگزیدگان خواهند پرداخت.

بنا بر اعلام هیات داوران زیبایی شناسی، ادبیات نوشتاری، نوآوری، طراوات، توانایی متن و تصویر در دیدن دیدگاه کودک و کنجکاوی ها و نیز ارتباط مستمر اثر با مخاطب از مهمترین معیارهای انتخاب برگزیدگان خواهد بود

بر اساس اعلام IBBY برگزیدگان این دوره در مراسمی در 26 مارچ امسال میلادی(ششم فروردین سال 1397) و در نمایشگاه کتاب بولونیا معرفی و دیپلم و مدال برگزیدگان نیز در کنگره IBBY در 31 آگوست 2018 (نهم شهریور) ماه در آتن به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 411

به "جزئیات رقابت فرهاد حسن زاده برای دریافت جایزه اندرسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات رقابت فرهاد حسن زاده برای دریافت جایزه اندرسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید