ایران دومین کشور خاورمیانه در تولید انرژی برق آبی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، براساس گزارش انجمن دنیای انرژی برق آبی، ایران هم اکنون با بهره برداری از 12 هزار مگاوات نیروگاه برق آبی، رتبه نوزدهم دنیا، ششم آسیا و دوم منطقه خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

ایران دومین کشور خاورمیانه در تولید انرژی برق آبی

به گزارش خبرنگاران، بر اساس تازه ترین گزارش انجمن جهانی انرژی برق آبی، میزان تولید نیروگاه های برق آبی جهان به حدود چهار میلیون مگاوات ساعت رسیده است که این میزان تولید انرژی برق آبی مانع از انتشار چهار میلیارد تن گازهای گلخانه ای در سراسر جهان شده است.

در حال حاضر 26.5 درصد از کل انرژی تولیدی جهان توسط انرژی های تجدیدپذیر تامین می شود که در این بین 16.4 درصد از این رقم مربوط به نیروگاه های برق آبی، 5.6 درصد مربوط به نیروگاه های بادی، 2.2 درصد مربوط به نیرگاه های زیست توده، 1.9 درصد مربوط به نیروگاه های خورشیدی و 0.4 درصد مربوط به سایر نیروگاه های تجدیدپذیر است که در ایران سهم نیروگاه های برق آبی از کل ظرفیت نیروگاهی نصب شده به حدود 15 درصد رسید است.

طبق گزارش این انجمن که در سال 2018 منتشر شده است، در حال حاضر چین بیش ترین ظرفیت نیروگاه های برق آبی جهان را به خود اختصاص داده است، به طوری که میزان تولید واحدهای برق آبی این کشور به بیش از 341 هزار مگاوات رسیده است. پس از چین نیز آمریکا (103 هزار مگاوات)، برزیل (100 هزار مگاوات) و کانادا (81 هزار مگاوات) در میان چهار کشور برتر دارای بیش ترین ظرفیت نیروگاه های برق آبی قرار گرفته اند.

بنا بر اعلام سایت اطلاع رسانی وزارت نیرو، ایران نیز هم اکنون با بهره برداری از 12 هزار مگاوات نیروگاه برق آبی رتبه نوزدهم جهان، ششم آسیا و دوم منطقه خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر چین، ژاپن، هند، ترکیه، ویتنام و ایران شش کشور برتر آسیا به لحاظ بهره برداری از نیروگاه های برق آبی هستند.

براساس گزارش انجمن جهانی انرژی برق آبی، ایران در سال 2017 توانسته است با بهره برداری از 520 مگاوات واحدهای جدید برق آبی در میان کشورهای پیشتاز این بخش قرار بگیرد و رتبه هفتم جهان را به لحاظ افزایش ظرفیت نیروگاه های برق آبی به خود اختصاص بدهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 571

به "ایران دومین کشور خاورمیانه در تولید انرژی برق آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران دومین کشور خاورمیانه در تولید انرژی برق آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید