اردوغان طولانی ترین پل دنیا را افتتاح کرد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس جمهور ترکیه در مراسم افتتاح پل چاناک قلعه 1915 و بزرگراه مال کارا-چاناک قلعه حضور یافت.

اردوغان طولانی ترین پل دنیا را افتتاح کرد

به گزارش خبرنگاران، رجب طیب اردوغان،در این مراسم در رابطه با دلیل نامگذاری و ویژگی های فنی این پل گفت: رقم ابتدایی نام این پل از سال 1915 که صحنه خونین و شدیدترین نبرد های جنگ دنیای اول بود و نیروی دریایی کشور پیروزی مثال زدنی کسب کردند، آمده است.

اردوغان ضمن اشاره به اینکه پل چاناک قلعه 1915 با هر ویژگی فنی آن معانی متفاوتی دارد، اضافه نمود: ارتفاع برج 318 متر برگرفته از 18 مارس بوده رقم 3 از مارس که سومین ماه سال است، آمده است. طول دهانه میانی 2023 متر، نماد سال 2023 به عنوان یکصدمین سالگرد اعلام جمهوری در ترکیه است.

وی در ادامه توضیح داد: ترکیه در زمینه پل با دهانه میانی از ژاپن که دارای طولانی ترین پل دنیا بود، پیشی گرفته و رتبه اول دنیا را به خود اختصاص داد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید نمود: طبق محاسبات صورت گرفته، این پروژه به اقتصاد کشورمان در زمینه فراوری 5.3 میلیارد یورو، در حوزه اشتغال 118 هزار استخدام و در بخش عایدی ملی نیز 2.4 میلیارد یورو یاری خواهد نمود.

وی اعلام کرد: با این سرمایه گذاری کشورمان از نظر زمان، مصرف سوخت و کاهش انتشار کربن سالانه 415 میلیون یورو دستاورد خواهد داشت، این آثار که در دوره بهره برداری تضمینی آغاز به انتقال وجوه به مردم کردند، تا سالیان سال به سود دولت خواهند داد.

اردوغان هزینه عوارضی پل چاناک قلعه 1915 را 200 لیر اعلام و افزود: عبور و مرور از پل برای یک هفته رایگان خواهد بود.

وی در خاتمه گفت: در زمینه عملکرد مدل مشارکت عمومی-خصوصی در اروپا در ردیف سوم و در دنیا نیز در رتبه سیزدهم قرار داریم.

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1935

به "اردوغان طولانی ترین پل دنیا را افتتاح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان طولانی ترین پل دنیا را افتتاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید